مشهد

خراسان رضوی؛ رتبه دوم در فراوانی مراکز جمعیتی

اهمیت اطلاعات آماری در همه امور برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، تعیین اهداف، خط‌مشی‌ها، مدیریت راهبردی، هدایت امور اجرایی و در نهایت ارزیابی میزان موفقیت یا ناکامی برنامه‌ها به‌اندازه‌ای است که بسیاری از صاحب‌نظران، اطلاعات آماری را اصلی‌ترین عامل زیربنایی برنامه‌ریزی به شمار می‌آورند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اهمیت اطلاعات آماری در همه امور برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، تعیین اهداف، خط‌مشی‌ها، مدیریت راهبردی، هدایت امور اجرایی و در نهایت ارزیابی میزان موفقیت یا ناکامی برنامه‌ها به‌اندازه‌ای است که بسیاری از صاحب‌نظران، اطلاعات آماری را اصلی‌ترین عامل زیربنایی برنامه‌ریزی به شمار می‌آورند.

شاخصه آماری نه‌تن‌ها تصویری از وضع موجود ما می‌دهند که اطلاعات کمی و قابل‌درک برای عموم و تصمیم‌گیران نیز فراهم می‌کنند و نشان می‌دهند که در کجا قرار داریم، مسیر حرکت چگونه است و آیا مسیر حرکت و تحولات در راستای اهداف پیش‌بینی شده صورت می‌گیرد یا خیر.

ستون «جایگاه» که ازاین‌پس به‌صورت متناوب در این صفحه منتشر خواهد شد؛ در واقع مجموعه‌ای از شاخص‌های مختلف رسمی مرکز آمار ایران است که بر اساس آن می‌توان رتبه و سطح برخورداری استان خراسان رضوی را در شاخص‌های مختلف مشخص کرد.

خراسان رضوی؛ رتبه دوم در فراوانی مراکز جمعیتی


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا