مشهد

خط ۳ قطار شهری مشهد الهیه را به شهرک ابوذر متصل می‌کند

کیانوش کیامرز

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهدمقدس گفت: خط ۳ قطار شهری مشهد الهیه را به شهرک ابوذر متصل می‌کند.

کیانوش کیامرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: احداث هسته مرکزی ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد(ع)، شارستان و پایانه مسافربری در خط ۳ قطار شهری آغاز شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ دستگاه حفار در ۲ جبهه شرقی به غربی و بالعکس در خط ۳ قطار شهری، افزود: دستگاه تی.بی.ام در جبهه غربی به داخل خیابان جانباز رسیده است و در جبهه شرقی نیز در محدوده شارستان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه برآورد می‌شود برای احداث خط ۳ به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد، افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت برای خط ۳ تامین شد که هزینه شد و در حال حاضر مدیریت شهری به دنبال اخذ مجوز از دولت برای فروش مرحله دوم اوراق مشارکت است.

کیامرز ادامه داد: در صورت اخذ مجوز از دولت و طی روندهای قانونی، ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت عرضه خواهد شد تا منبع تامین اعتبار برای خط ۳ قطارشهری باشد.

وی با اشاره به مسیر ۲۸٫۵ کیلومتری خط ۳ قطار شهری از الهیه تا شهرک ابوذر، ادامه داد: با توجه به طولانی بودن مسیر این خط، می‌توان از ۳ یا ۴ مرحله فروش اوراق مشارکت بهره برد و ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار از مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای خط ۳ قطار شهری را از محل فروش اوراق مشارکت تامین کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا