مشهد

خودروهای برقی به کمک حمل و نقل عمومی مشهد می‌آیند

خودروی برقی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از آغاز به‌کار خودروهای برقی برای سرویس‌دهی به زائران در مسیر ویژه حرم مطهر رضوی تا میدان شهدا و بالعکس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید برکچی اظهار داشت: متاسفانه آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر مشهد به واسطه تردد خودروهای شخصی یکی از معضلاتی است که باید با اجرای اقدامات ویژه کاهش پیدا کند.

وی افزود: در این راستا توسعه خطوط حمل و نقل عمومی یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا است لذا شهرداری مشهد یکی از اولویت‌های خود را در کنار ایجاد خطوط مترویی، توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه، توسعه اتوبوس و خطوط بی.آر.تی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد مقدس گفت: در این راستا مسیر ویژه خط ۳ بی.آر.تی از حرم مطهر رضوی تا میدان توحید در حال احداث است که فاز اول آن از حرم مطهر رضوی تا میدان شهدا انجام شده است.

برکچی گفت: از آنجایی که در روزهای پایانی ماه صفر شاهد افزایش حضور زائران در شهر مشهد هستیم لذا برای جابه‌جایی این زائران شب گذشته اولین محموله از خودروهای برقی وارد شهر مشهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا در مرحله اول ۱۲ دستگاه خودروی برقی از ۳۰ دستگاه پیش‌بینی شده برای جابه‌جایی زائران در مسیر ویژه ایجاد شده از حرم مطهر رضوی تا میدان شهدا وارد شد که در روزهای پایانی ماه سفر به‌کارگیری می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد مقدس گفت: با توجه به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای برقی از تاکیدات ویژه شهردار مشهد مقدس است لذا توسعه این مهم به صورت جدی در این کلانشهر پیگیری خواهد شد.

برکچی خاطرنشان کرد: در این طرح اولویت استفاده از خودروهای برقی پیش‌بینی شده برای افراد کهنسال، کودکان، جانبازان و معلولان و زائران ناتوان جسمس و حرکتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا