جهان

داعش در تایلند

«سانگپول واتانچای» سخنگوی معاون پلیس تایلند، به خبرنگاران گفت: تا کنون این تنها خبری از سازمان اطلاعات روسیه بوده است که باید ثابت شود. هنوز هیچ مدرکی در رابطه با صحت آن در دست نداریم. لطفا خیالتان در تایلند راحت باشد. ما هشدارهای سازمان اطلاعات را نادیده نخواهیم گرفت.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روز جمعه پلیس تایلند اعلام کرد که سازمان امنیت و اطلاعات روسیه هشدارهایی در رابطه با ورود گروهی ۱۰ نفره از تروریست های داعش به منظور هدف قراردادن گردشگران روسی در تایلند را به شورای امنیت ملی این کشور اظهار کرده است.

در ساعات پایانی روز پنجشنبه نامه ای به بیرون درز کرد ‌که با دو کلمه «محرمانه» و «فوری» علامت خورده بود و توسط معاون شعبه ویژه پلیس تایلند امضا شده بود و به طور گسترده ای در رسانه های محلی منتشر شد.

در این نامه اعلام شده است که سرویس امنیتی و اطلاعاتی مسکو به پلیس تایلند خبر داده است که گروهی متشکل از ۱۰ تروریست گروه داعش از تاریخ ۱۵ اکتبر تا ۳۰ اکتبر سال جاری به منظور مورد هدف قرار دادن منافع روسیه وارد این کشور شده‌اند.

تایلند یکی از مقاصد گردشگری برای روس ها در تعطیلات به ویژه تعطیلات سال نو مسیحی است.

در این نامه با استناد به اطلاعاتی از سازمان اطلاعات روسیه نوشته شده است: این تروریست های داعشی اهل سوریه بوده و به صورت جداگانه به تایلند سفر کرده اند و چهار تن از آنها به پاتایا، دو تن به پوکت، دو تن به بانکوک و دو تن دیگر به مکانی نامعلوم رفته اند.

در این نامه بدون آنکه نامی از مظنونین برده شود، اظهار شده است: هدف آنها ایجاد حوادث تروریستی برای اثر گذاری بر روس ها و اتحاد روسیه با تایلند است.

سفارت روسیه در بانکوک در این باره اظهار نظری نکرده است. اما «سانگپول واتانچای» سخنگوی معاون پلیس تایلند، گفت: این نامه صحت دارد.

واتانچای به خبرنگاران گفت: تا کنون این تنها خبری از سازمان اطلاعات روسیه بوده است که باید ثابت شود. هنوز هیچ مدرکی در رابطه با صحت آن در دست نداریم. لطفا خیالتان در تایلند راحت باشد. ما هشدارهای سازمان اطلاعات را نادیده نخواهیم گرفت.

تایلند اکنون به خاطر ورود گردشگران در تعطیلات این فصل در اوج مسافرت های خارجی قرار دارد و به همین منظور پول هنگفتی از طریق گردشگری به دست می آورد.
هر گونه تائیدی در مورد ورود تروریست های داعش به این کشور موجب رعب و وحشت کسانی که قصد دارند تعطیلات خود را در آنجا به خصوص در مناطق پر ازدحام از جمله پاتایا و پوکت که از محبوبیت بسیاری نزد روس ها بر خوردار است سپری کنند، می شود.

روسیه از هشتم مهر ماه و در طول بیش از دو ماه همکاری نظامی ضد تروریستی با سوریه حدود 6400 هدف تروریستی به ویژه وابسته به داعش را نابود و درخواست چند کشورغربی عربی برای قطع عملیات علیه تروریست ها را رد کرده است.

یک ماه پس از آن هواپیمای مسافربری روسیه بر اثر بمبی در صحرای سینا سقوط کرد. این حادثه ۲۲۴ کشته بر جای گذاشت که اکثرشان روس بودند.

پس از مدت کوتاهی داعش مسئولیت این بمبگذاری و حملاتی که در ۱۳ نوامبر در پاریس روی داد که منجر به کشته شدن ۱۳۰ تن شد را بر عهده گرفت. به همین منظور هشدارهای جهانی در رابطه با حملات تروریستی که توسط گروه های مسلح تروریستی و بمبگذاران صورت می گیرد، افزایش یافته است.
عکس: خبرگزاری فرانسه

منبع:جماران

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا