فرهنگ و هنر

داغ تازه‌ای بر دل موسیقی خراسان

شامگاه گذشته استاد فرامرز شکرخواه استاد برجسته تار و سه‌تار خراسان به رحمت ایزدی شتافت.
به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، این استاد برجسته موسیقی خراسان شب گذشته پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان، سرانجام به دیار باقی شتافت. 
فرامرز شکرخواه برادر استاد یونس شکرخواه، استاد برجسته علوم ارتباطات ایران بود. 
رضا سلیمان‌نوری در مورد این استاد برجسته موسیقی خراسان به ایسنا گفت: استاد فرامرز شکرخواه در اول فروردین ماه سال ۱۳۴۰ در مشهد دیده به جهان گشود. 
عضو هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ افزود: این نوازنده و مدرس چیره‌دست خراسانی موسیقی، ردیف نوازی را طی سال‌های ١٣۶۶ تا ١٣٧٠ نزد شاپور هدایتی مدرس موسیقی فرا گرفت. شکرخواه کمانچه نوازی را نیز نزد استاد علی اکبر شکارچی آموخت. 
وی ادامه داد: شکرخواه که کلکسیونی از سازهای تاریخی را هم در اختیار داشت از دهه ۶٠ با دریافت مجوز از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساخت ساز نیز پرداخت.
 
سلیمان‌نوری تصریح کرد: او از همان دهه به آموزش موسیقی رو آورد و تا کنون شاگردان فراوانی تربیت کرده است. 
عضو هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ خاطرنشان کرد: شکرخواه در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود، تمایلی به اجراهای گروهی نداشت، او فقط چند باری به نغع بیماران مبتلا به سرطان و همچنین به نفع زلزله زدگان دوئت‌هایی را اجرا کرده است. 
وی گفت: سرانجام این هنرمند چیره‌دست خراسانی و نوازنده برجسته تار و سه تار پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری سرطان عصر سه شنبه ۲۵مهرماه در مشهد دارفانی را وداع گفت. 
ایسنا- منطقه خراسان، درگذشت این هنرمند خراسانی را به دکتر یونس شکرخواه، خانواده ایشان و جامعه موسیقی خراسان و ایران تسلیت می‌گوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا