مشهد

دانشگاه امام رضا(ع) رتبه نخست را بین دانشگاه‌های غیردولتی دارا است

مشهد|دانشگاه امام رضا(ع) رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های غیردولتی دارا است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، مرتضی رجوعی در دیدار با یاسر عبدالزهراء الحجاج رایزن علمی و فرهنگی کشور عراق به تشریح فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف این دانشگاه پرداخت.

وی در این دیدار با بیان اینکه تعداد ۶ هزار دانشجو در دو دانشگاه تفکیکی پردیس رضوان و اسرار مشغول به تحصیل هستند، افزود: ۶۰ درصد دانشجویان را دختر و مابقی را دانشجویان پسر تشکیل می‌دهد.

رجوعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این دانشگاه ۱۶ رشته تحصیلی تدریس می‌شود که دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی روان‌شناسی (ویژه خواهران) و رشته کارشناسی پیوسته تربیت‌بدنی (خواهران و برادران) در سال تحصیلی ۹۶‌ــ‌۹۵، برای نخستین‌بار در این دانشگاه دانشجو پذیرفت.

معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، ادامه داد: دانشگاه امام رضا(ع) تنها دانشگاهی است که در رشته مهندسی به‌صورت تفکیکی دانشجو پذیرفته است. دانشجویان رشته مهندسی در گرایش‌های مهندسی برق متاترونیک، مخابرات و الکترونیک به تحصیل مشغولند.

رجوعی همچنین راجع به مجلات علمی ــ پژوهشی این دانشگاه ابراز کرد: مجله علمی ــ پژوهشی خراسان بزرگ در حوزه جغرافیای سیاسی و مجله چاپ و نشر از نشریات این دانشگاه به‌شمار می‌رود که هردو مجلات در پایگاه‌های اینترنتی قابل دسترسی است.

وی با اشاره به طرح بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: این طرح در راستای تحقق منشور هفت‌گانه ابلاغی مقام معظم رهبری انجام شد که طی آن بخشی از ظرفیت پذیرش ورودی سال‌های ۹۵ و ۹۶ این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانش‌آموزان ممتاز و بی‌بضاعت با ارائه‌ تسهیلات ویژه اختصاص یافت.

 یاسر عبدالزهراء الحجاج؛ رایزن علمی و فرهنگی کشور عراق همراه هیئتی از بخش‌های مختلف دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از جمله کتابخانه، ساختمان فاوا واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات، سایت‌های دانشگاه، کلاس‌های هوشمند، مرکز آموزش‌های مجازی راه دور و الکترونیکی و غیره دیدن کردند و از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هشت =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا