مشهد

دانشگاه فردوسی جزو ۵ دانشگاه برتر برای حضور در عرصه بین‌الملل شد

دانشگاه فردوسی مشهد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به قرار گرفتن در فهرست یکی از دانشگاه‌های برتر کشور برای حضور در عرصه بین‌الملل و ارتقاء و تبدیل به دانشگاهی در سطح تراز بین‌المللی شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از دانشگاه فردوسی مشهد، طبق اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای اجرای مفاد سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری‏، دانشگاه‌های منتخب در این طرح امکان بهره‌مندی از فرصت ارتقاء به سطح دانشگاه‌های در تراز بین‌المللی، بر اساس برنامه پیشنهادی خود را خواهند داشت. 
کارگروهی با حضور دکتر فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و جمعی از اندیشمندان حوزه آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل و پس از بررسی ۵ دانشگاه برتر کشور برای ورود به این طرح انتخاب شد‌ه‌اند.
شایان ذکر است با توجه به اهمیت موضوع پاسخگویی به نیازهای علمی و تعمیق تعاملات در سطح بین‌المللی در سند راهبردی دانشگاه فردوسی مشهد، معاونت‌های برنامه‌ریزی و توسعه منابع و پژوهشی و فناوری، با همکاری معاونت آموزشی، مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی و اداره دانشجویان غیر ایرانی عهده‌دار تعیین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های ویژه و تفصیلی دانشگاه برای ارتقاء به تراز بین‌المللی گردیدند و که ماحصل این تلاش‌ها، انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از دانشگاه‌های منتخب کشور برای فعالیت در عرصه بین‌الملل گشت.
بر اساس این طرح وزارت علوم، دانشگاه های منتخب طبق برنامه عملیاتی خود می بایست طی مدت ۱۰ سال در ردیف یکی از ۲۰۰ دانشگاه های برتر دنیا قرار بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا