مشهد

دانشگاه فردوسی مشهد جزو مؤثرترین دانشگاه‌های ایران در حوزه مهندسی مواد

بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم ای.اس.آی (ESI) در بخش موثرترین دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دنیا نشان می‌دهد که دانشگاه فردوسی مشهد جزو ۲۴ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور است که در مجموع دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد دهقانی، سرپرستISC با اعلام این خبر گفت: این فهرست هر دو ماه یکبار روزآمد می‌شود. دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی که اثربخشی تحقیقات آنها به حدی باشد که در مجموع یک درصد برتر دنیا قرار بگیرند، در این فهرست وارد می‌شوند.
دهقانی اظهار کرد: از کل دانشگاههای کشور ۱۱ دانشگاه در مجموع دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا در حوزه مهندسی مواد قرار گرفتند. در بین دانشگاههای جامع دانشگاههای تهران، تربیت مدرس، شیراز، کاشان و فردوسی مشهد در رشته مهندسی مواد در زمره برترین‌ها قرار گرفتند. این دانشگاهها بر حسب تعداد مدارک در حوزه مهندسی مواد در رتبه‌های ۱۰۴، ۲۹۰، ۴۴۶، ۴۵۶ و ۴۶۸ دنیا قرار گرفتند. دانشگاههای فوق بر حسب تعداد استنادها به ترتیب در رتبه‌های ۱۹۰، ۴۵۳، ۵۷۹، ۵۶۹ و ۷۶۵ دنیا قرار دارند.
وی گفت: در بین دانشگاه‌های صنعتی به ترتیب و بر اساس رتبه تعداد مدارک دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، علم و صنعت ایران در حوزه مهندسی مواد در زمره دانشگاه‌¬های یک درصد برتر کشور قرار گرفتند. این دانشگاه‌¬ها به ترتیب در رتبه‌های ۱۰۶، ۱۲۸، ۱۵۳ و ۱۹۰ دنیا  قرار دارند. همچنین این دانشگاه‌¬ها بر اساس تعداد استنادهای کسب شده به ترتیب در رتبه‌های ۲۱۶، ۲۲۱، ۲۲۸ و ۳۲۱ دنیا قرار گرفتند.
بر اساس اعلام روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، سرپرست ISC تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بین دانشگاه های غیرمتمرکز در رشته مهندسی مواد در زمره دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قراردارد. این دانشگاه بر اساس تعداد مدارک در رتبه ۴۲ دنیا و بر اساس تعداد استنادها در رتبه ۱۵۱ دنیا قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا