مشهد

درختکاری ۶۳۰ هکتار از زمین‌های کمربند سبز مشهد

: امسال برای کمربند سبز مشهد حدود ۶۵ میلیارد ریال اختصاص یافته که این رقم در سال گذشته حدود ۱۱۰ میلیارد ریال بود.
درختکاری 630 هکتار از زمین‌های کمربند سبز مشهد

لاش داریم تا ظرف سه سال آینده فاصله طبقاتی در توسعه فضای سبز مشهد کاهش پیدا کند.
غلامحسین صاحبی در برنامه زنده رادیویی “شهر ما” که از صدای خراسان رضوی پخش شد، در خصوص اولویت‌های کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر در سال سوم فعالیت بیان کرد: یکی از اولویت‌های این کمیسیون در سال سوم فعالیت توسعه و گسترش فضای سبز شهر مشهد است.
وی افزود: یکی از مشکلات اساسی شهر مشهد اختلاف طبقانی در توسعه فضای سبز است به گونه‌ای که در برخی از مناطق شهر سرانه فضای سبز ۳٫۵ مترمربع و در برخی مناطق ۵۰ متر می‌باشد.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: با توجه به این مشکل یکی از رویکردهای شورای اسلامی در سال جاری کاهش فاصله طبقاتی در حوزه فضای سبز است که در این راستا و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۹۷ فاصله طبقاتی در حوزه فضای سبز به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.
صاحبی گفت: از دیگر اولویت‌های شورای اسلامی شهر تامین منابع آبی مطمئن و حذف استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز است که با توجه به این مهم فاز اول طرح جداسازی آب شرب از آب خام در شهر مشهد اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح در کنار کاهش مصرف آب و هزینه‌ها، تانکرهای آب از سطح شهر حذف می‌شود که این اقدام نیز کاهش ترافیک و خطرات رفت و آمد این تانکرها در خیابان‌ها را به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا