مشهد

دریافت ۴۵ میلیارد تومان اسناد از خزانه دولت ویژه قطار شهری مشهد

کیانوش کیامرز

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهدمقدس گفت: دولت در حال حاضر شرایط خاصی دارد اما با این شرایط ما بازهم توانستیم تاکنون با رایزنی‌های بسیار ۴۵ میلیارد تومان اسناد از خزانه دولت دریافت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، کیانوش کیامرز ظهر امروز در نشستی خبری در ساختمان قطار شهری مشهد اظهار داشت: فعالیت‌های مترو در شهر مشهد نمونه بوده و نمره بالای 18 در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به توقف یک هفته‌ای واگن‌های خط دو در گمرک بندرعباس گفت: خوشبختانه در مشهد رابطه بسیار خوبی با اداره گمرک داریم اما در شهرهای دیگر برای ترخیص اجناس خود از گمرک با مشکلات متعددی روبه رو هستیم.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد افزود: در حال حاضر بسیاری از پول‌هایی که از دولت و شهرداری دریافت می‌کنیم را بابت هزینه‌های سنگین گمرکی به اداره گمرک پرداخت می‌کنیم.

کیامرز ادامه داد: در حال حاضر نیز سه رام قطار که با مشکلات فراوان به صورت قطعه به کشور وارد شده بودند شب گذشته به تهران منتقل شده و پس از مونتاژ و رنگ آمیزی به مشهد ارسال خواهند شد.

وی عنوان کرد: هم اکنون سه رام قطار شامل 15 واگن در شهر مشهد وجود دارد و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا سه رام دیگر نیز تا قبل از 22 بهمن از کارخانه واگن سازی تهران به مشهد مقدس انتقال پیدا کند؛ بنابراین اگر شرایط مهیا بود و مشاور طرح نیز مشکلی را بر سر این راه نمی‌دید ما فاز اول خط دو را با 6 رام قطار به بهره برداری خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد افزود: سه رام قطار دیگر دیشب در بند دالیان چین در حال بارگیری بود و امید داریم تا 10 روز آینده مشکلات گمرکی آن در چین برطرف شود.

کیامرز خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی و نیازهای خطوط قطار شهری، ما به 100 واگن برای خط دو و 60 واگن برای توسعه و کاهش زمان در خط یک نیازمندیم.

وی با اشاره به مصوبه دولت در رابطه با واگن‌های قطار شهری گفت: طبق این مصوبه وزارت کشور باید برای تامین 2 هزار واگن مترو برای سطح کشور برنامه ریزی کند؛ ما ضمن پیگیری این موضوع از وزارت کشور بیکار ننشسته‌ایم و برای خرید واگن فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه در فاز اول 8 کیلیومتر از خط دو را بهره برداری خواهیم رساند کفت: براساس برنامه زمان بندی 8کیلومتر از خط دو را در قالب فاز اول از انتهای بلوار طبرسی تا میدان شهدا را در تاریخ 22 بهمن به بهره برداری خواهیم رساند.

کیامرز عنوان کرد: اجناس مربوط به 8 کیلومتر فاز اول خط دو را وارد کشور کرده‌ایم که برخی از آن در گمرک مشهد و مقداری دیگر در گمرک بندرعباس هستند؛ در حال حاضر ما تنها برای یک سوزن تغییر مسیر در میدان شهدا مشکلاتی داریم که آن را نیز به زودی برطرف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن برنامه زمان بندی به کار می‌گیریم تاکید کرد: در حال حاضر شرایط حمل و نقل ریلی در کشور حال و روز خوبی ندارد، زیرا منابع مالی بسیاری از پروژه‌های قطار شهری در کشور با مشکل مواجه بوده و زیرساخت‌های لازم برای انجام بسیاری از کارها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر مشهد به عنوان پیشرو در امر ساخت خطوط قطار شهری در کشور مطرح است و بدون اغراق می تواند نمره 18 را به ان اختصاص داد از این رو ما تلاش دارم تا ضمن حفظ شرایط فعلی بر روند فعالیت‌های خود در این زمینه بیفزائیم.

کیامرز با اشاره به خط سه قطار شهری مشهد گفت: در حال حاضر دو دستگاه تی. بی. ام از شفت اصلی در میدان فردوسی به سمت شرق و غرب مشهد حرکت کرده‌اند که در بین این دو تی. بی. ام دستگاه شرقی با پیشروی بسیار بهتری مواجه است.

وی با بیان اینکه عبور از ساختمان مجد یکی از مشکل ترین موانع حفاری خط سه بود خاطرنشان کرد: طی یک هفته گذشته با جاگذاری دستگاه های سنجش و اندازه گیری و استفاده از تخصص مهندسان قرارگاه خاتم الانبیاء توانستیم بدون هیچ گونه نشستی از ساختمان پروژه مجد عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد افزود: در میدان ابوطالب نیز ما در عمق 13 متری با یک لوله فاضلاب بسیار بزرگ مواجه شدیم که با همکاری مشاور و سازمان آب و فاضلاب توانستیم به سلامت از کنار آن عبور کنیم.

کیامرز در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با اعتبارات دولتی گفت: دولت در حال حاضر شرایط خاصی دارد اما با این شرایط ما بازهم توانستیم تاکنون با رایزنی‌های بسیار 45 میلیارد تومان اسناد از خزانه دولت دریافت کنیم.

وی افزود: با اینکه امسال نتوانسته‌ایم بودجه‌ای به صورت نقدی از دولت دریافت کنیم اما از دولت و شهرداری کمال تشکر را داریم زیرا با همکاری آنها در بحث اوراق مشارکت امروز ما می‌توانیم با قدرت در این زمینه فعالیت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا