جهان

در دیدار «ولایتی» با «بشار اسد» چه گذشت؟

 

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مشاور مقام معطم رهبری در امور بین الملل امروز یکشنبه در سفری رسمی وارد سوریه شد و با رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه ای و همکاری های دو جانبه به تبادل نطر پرداخت.

«علی اکبر ولایتی» در این دیدار که در دو بخش خصوصی و عمومی برگزار شد علاوه بر ابلاع سلام مقام معظم رهبری و ملت و دولت ایران به رئیس جمهوری، دولت و ملت سوریه از دیدار دوباره با «بشار اسد» ابراز خرسندی کرد.
 
در آغاز این دیدار که «محمدرضا شیبانی» سفیر ایران در سوریه و «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز حصور داشتند، رئیس جمهوری سوریه علاوه بر تشکر از مواصع اصولی مقام معطم رهبری و همراهی دولت و ملت ایران از پایداری سوریه گفت: تحولات جدی در منطقه در ماه های اخیر به وقوع پیوسته است و اگر همراهی جمهوری ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم وجود نداشت، شاهد این پیروزی ها نبودیم و من از مواضع اصولی مقام معطم انقلاب در این باره اطلاع دارم و تشکر می کنم.
 
مشاور مقام معطم رهبری در امور بین الملل در این دیدار گفت: با حضور و شجاعت شما و ملت سوریه دوره ای افتخارآمیز و بی نظیر از سوریه در تاریخ بر جای مانده است و به دلبل آنکه در مقابل دشمنان اسلام و این جنگ جهانی و جریانات افراطی و تکفیری ایستاده اید مایه مباهات و افتخار هستید.
 
وی افزود: رهبر معطم انقلاب همواره از دولت و ملت سوریه حمایت کرده اند و برای پیروزی شما دعا می کنند. یاست محترم جمهوری ایران نیز پیام محبت و سلام خود را ابلاع کردند و همواره از این مسیر حمایت کرده اند. مطمئن هستیم پیروزی نصیب مقاومت و مردم سوریه خواهد بود.
 
رئیس جمهوری سوریه نیز با تاکید بر آگاهی کامل از حمایت مردم ایران گفت: همه پیروزی ها و استقامت و پایداری انجام شده، مرهون حمایت های رهبری، دولت و مردم شریف ایران است و اگر این حمایت ها نبود حتما پیروزی محقق نمی شد.
 
در ادامه این دیدار مهمترین تحولات و موضوعات منطقه ای و چشم انداز آینده در جلسه جداگانه ای بررسی و تبادل نطر شد.
 
همچنین قرار است ولایتی فردا (دوشنبه) برای دیدار با مقام های لبنانی راهی بیروت شود.

 

منبع:آنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 8 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا