خراسان

دستگاه‌های اجرایی به موضوع مشهد ۲۰۱۷ توجه کنند/ اختصاص ۳۷۰ میلیون دلار اعتبار به ۸ طرح صنعتی استان

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اختصاص ۳۷۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به هشت طرح صنعتی استان گفت: همه دستگاه‌ها باید به موضوع مشهد ۲۰۱۷ توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علیرضا رشیدیان با اشاره به نحوه توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان اظهارداشت: همه دستگاه‌ها باید به موضوع مشهد 2017 توجه داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه اظهار داشت: موضوع مشهد 2017، موضوعی اساسی و مهم است که در این زمینه وزارتخانه‌هایی همچون وزارت فناوری و ارتباطات با اختصاص 34 میلیارد تومان ورود بسیار خوبی را در این حوزه داشته است و دستگاه‌های دیگر نیز باید با دقت نظر بیشتری در زمینه مشهد 2017 اقدام و فعالیت نمایند.

وی با بیان اینکه در بهترین حالت تصمیم‌گیری در خصوص 9 درصد از اعتبارات مصوب توسط این شورا صورت می‌گیرد، گفت: با همراهی مجمع نمایندگان استان و پیگیری مستمر باید برای افزایش سهم بودجه دریافتی تلاش کرد.

رشیدیان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ردیف بودجه‌های کشوری برای اجرای طرح‌های ملی و کلان استانی، افزود: با جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، فراهم کردن شرایط برای حضور بخش خصوصی و اعطای تسهیلات بانکی با نرخ پایین می‌توان زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه هزار و 994 میلیارد تومان به فرض تخصیص کامل به استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: با توجه به پروژه‌ها و طرح‌های موجود باید با همراهی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی زمینه جذب صددرصدی فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه طرح‌های فولادی استان صورت گرفت، گفت: برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های فولادی کشور نیازمند 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید هستیم که برای سال 95 هزار میلیارد تومان برآورد جذب صورت گرفته است.

رشیدیان از اختصاص 370 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به هشت طرح صنعتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: 23.5 درصد از بودجه اختصاص یافته از هزار میلیارد دلار صندوق برای طرح‌های وزارت نیرو به پروژه‌های تولید برق استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در سفر اخیر به همراه وزیر صنعت و معدن به شهرستان خواف و افتتاح شرکت کنسانتره یک میلیون تنی شاهد پیشرفت فیزیکی طرح‌های فولادی استان از 10 به 80 درصد بودیم و دو پروژه دیگر نیز در این حوزه تا پایان سال افتتاح می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی به برخی از پروژه‌های عمرانی شاخص استان اشاره و خاطرنشان کرد: از طریق تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و تخصیص حداکثری بودجه می‌توان زمینه تکمیل آنها، حرکت روزافزون در مسیر توسعه و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال را فراهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − یک =

دکمه بازگشت به بالا