مشهد

زائرسرای رضوی در ۳ فاز تکمیل و نهایی می‌شود‌

زائرسرای رضوی در 3 فاز تکمیل و نهایی می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، خلیل اکبری عصر امروز در مراسم بهره برداری از زائرسرای رضوی اظهار داشت: بر آن شدیم که با تاکید بر زائران محروم عملیات اجرایی زائرسرای رضوی را آغاز کنیم و امروز شاهد بهره برداری از فاز نخست آن هستیم.

اکبری گفت: مجموع این پروژه در ۸٫۲ هکتار اجرایی شده و در سه فاز طراحی شده است. در اواخر آذر ۱۳۹۵ آغاز عملیات اجرایی فاز یک این پروژه را کلنگ زنی کردیم و امروز شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه هستیم که دارای هشت بلوک است.

معاون فنی و موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: چهار سالن هیئتی داریم که هر کدام ۴۵۰ مترمربع مساحت دارند و برای اقامت گروه‌های هیئتی زائران پیش بینی شده است. ۶ بلوک دیگر نیز داریم که دارای ۱۲۴ واحد اقامتی است.

اکبری افزود: شرایط پذیرش این گونه است که در هر واحد سوئیتی ۴ تا ۶ نفر امکان اقامت دارند و ظرفیت پذیرش قریب به ۱۰۰۰ نفر حداقل است و سالن‌های هیئتی نیز اگر بدون تخت استفاده شود قریب به ۱۴۰۰ نفر پذیرش در فاز یک را داریم. ۹۵۰۰ مترمربع فضای فاز اول است و فاز دوم نیز ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱۲ بلوک دارد.

معاون فنی و موقوفات آستان قدس رضوی تاکید کرد: عملیات اجرایی فاز سوم نیز برای سال آینده پیش بینی شده است. اشتغال مناسبی در این پروژه ایجاد شده و ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر اشتغال دائم ایجاد شده است.

اکبری تصریح کرد: این زائرسرا بعد مسافت کوتاهی با حرم منور دارد و فاصله آن ۲ کیلومتر است و در زمان ۲۰ دقیقه‌ای می‌توان به حرم منور رضوی به صورت پیاده رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا