مشهد

ساخت مساجد در مناطق محروم و کم برخوردار مشهد در دستور کار قرار دارد

صولت مرتضوی

شهردار مشهدمقدس گفت: ارزش افزوده مساجد به مراتب بیش از فرهنگسراهاست، حال باید جهت ساخت مساجد در مناطق محروم و کم برخوردار از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در جلسه مشترک شورای عالی برنامه‌ریزی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرداری مشهد مقدس اظهار داشت: مقوله فسادستیزی یکی از شاخص‌هایی است که در بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغفول مانده البته در این راستا فرآیندسازی به فساد ستیزی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت در مناقصات شهرداری و رقابتی بودن آن یکی از نشانه‌های فسادستیزی است اما نباید از این مهم غافل شد که در راستای فسادستیزی باید گلوگاه‌های آن شناسایی شود و باید مشخص شود که آیا ایراد به فهرست بها و یا ابلاغ ضوابط مناقصات وارد است.

شهردار مشهدمقدس با تقدیر و تشکر از معاونت برنامه‌ریزی یادآور شد: غافل شدن از فسادستیزی مقوله‌ای است که ما را آزار می‌دهد، مبارزه با فساد صرفاً به دستگیری فرد مفسد ختم نمی‌شود از این رو باید موریانه‌هایی که به جان نظام مالی ما افتاده، شناسایی شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد اقتصادی باید ساختاری و نظام‌مند باشد، حال اگر نظام‌مند نباشد حتماً دچار مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه یا به فهرست بها و یا به احکام ایراد وارد است و یا به صورت وضعیت‌ها به اشتباه رسیدگی شده تصریح کرد: در زمینه بهینه‌سازی مصرف اقدامات شایسته و درخوری در شهرداری صورت گرفته است.

شهردار مشهدمقدس با بیان اینکه کار فرهنگی مسجدمحور است، افزود: ایجاد مراکز فرهنگی در کنار مساجد فرصتی را به وجود می‌آورد که علما با جوانان و نوجوانان در ارتباط باشند این امر تحولات بسیاری را رقم می‌زند.

مرتضوی با تاکید براینکه تا فرهنگ جان نگیرد هیچ توفیقی حاصل نخواهد شد، حال اگر توفیقی حاصل شده از طریق فرهنگ حاصل شده است، افزود: فرهنگ جهادی و فرهنگ جنگ سبب توفیقات کنونی است، از این رو باید عرق خاصی به فرهنگ جهاد و شهادت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: نجات مملکت در گرو فرهنگ جهادی است حال اگر قشری برخورد کنیم باید از هم جدا شویم، نیل به منافع اقتصادی مستلزم ایجاد فرهنگ آن است، حال باید تعامل لازم ایجاد شود.

شهردار مشهدمقدس افزود: ارزش افزوده مساجد به مراتب بیش از فرهنگسراها است، حال باید در جهت ساخت مساجد در مناطق محروم و کم برخوردار از هیچ کوششی فروگذار نکنیم، چرا که شهروندان حاشیه شهر کم توقع و کم برخوردار و اکثراً مدافع حرم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 12 =

دکمه بازگشت به بالا