خراسان

سردسته و همدست سرقت از ۵ بانک و مؤسسه مالی و اعتباری مشهد دستگیر شد

امیری مقدم

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: سردسته و همدست سرقت از ۵ بانک و مؤسسه مالی و اعتباری مشهد دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سردار بهمن امیری مقدم ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پلیس آگاهی خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: ما معتقدیم که پلیس رضوی هستیم، مأموریت اول پلیس اجتماعی و بعد انتظامی بوده است و خوشبختانه به لطف الهی و عنایات خاص امام رضا(ع) فعالیت‌های پلیس خراسان رضوی در سطح کشور چشمگیر بوده و خراسان رضوی یک استان سبز بوده و دستان پرتوان پلیس هیچگاه در برابر مجرمان کوتاه نمی‌آید.

وی افزود: پلیس آگاهی خراسان رضوی در سال 1394 موفق به کسب مقام برتر در این میان پلیس‌های آگاهی کل کشور شد و از ابتدای امسال و به‌ویژه در هفته‌های اخیر کشفیات زیادی توسط مأموران این پلیس صورت پذیرفته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه طی یکسال اخیر 5 سرقت مسلحانه از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مشهد داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: این سرقت‌ها مربوط به مؤسسه مالی و اعتباری فرشتگان شعبه بولوار معلم در تاریخ 14 تیر ماه 94، بانک تجارت شعبه بولوار معلم در تاریخ 20 تیر ماه 94، مؤسسه مالی و اعتباری افضل توس شعبه بولوار صبا در تاریخ 7 مرداد ماه 94، بانک سینا شعبه بولوار معلم در تاریخ 12 شهریور ماه 94 و مؤسسه مالی و اعتباری افضل توس شعبه خیابان شهیدعلیمردانی در تاریخ 6 خرداد ماه 95 بوده است و این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفته است و باید به شکلی عمل کنیم که منجر به کار سریع‌تر و با نتیجه‌تر بشود.

امیری‌مقدم تصریح کرد: سردسته این سرقت‌ها توسط پلیس انتظامی تربت حیدریه دستگیر شد و این 5 بانک و مؤسسه‌ای هم که در لیست کشفیات پلیس نبود شناسایی شد.

وی با اشاره به سرقت نافرجام سارقان از یکی از بانک‌های مشهد، تأکید کرد: برخی از وسایل مانند پول نقد، کلاه ایمنی، کوله و غیره از این متهمان کشف شده و در آخرین مورد بانک‌ها نیز با توجه به اینکه پرسنل بانک آموزش‌های لازم را فرا گرفته بودند سرقت سارقان نافرجام ماند و تنها یک کیف از رئیس شعبه به سرقت بردند و از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه سرقت از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در استان به صفر رسیده است، عنوان کرد: سرقت از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در خراسان رضوی به صفر رسیده و استان امام رضا(ع) به عنوان استان قرمزی برای این نوع جرم‌ها بوده است.

امیری‌مقدم با اشاره به اینکه بانک‌ها با کمک پلیس اقدامات خوبی در بحث پیشگیری، سیستم مدار بسته، بسته‌های حفاظتی و توجیح کارکنان خود داشتند، گفت: معتقدیم که در این نوع سرقت‌ها نخستین آسیب به کارکنان بانک وارد می‌شود و متأسفانه یک مورد آن منجر به سقط جنین یکی از بانوان کارمند بانک شده بود.

وی افزود: هزار نفر توسط پلیس در بحث امنیت بانک‌ها به‌کارگیری شدند و از نیروهای بازنشسته، باتجربه و بسیجی استفاده شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به آموزش کارکنان و بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: بیش از 4 هزار نفر از کارکنان بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری استان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و از مسئولان و مدیران آن‌ها می‌خواهیم که قبل از جذب نیرو این آموزش‌ها را داشته باشند و آموزش‌های ارائه شده اخیر سبب نافرجام ماندن سه سرقت از بانک سینا شعبه بولوار معلم، مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه شعبه بولوار طبرسی و مؤسسه مالی و اعتباری افضل توس شعبه خیابان شهید علیمردانی شد.

امیری‌مقدم تصریح کرد: پلیس خراسان رضوی طرح ساماندهی دستگاه‌های خودپرداز را کشوری کرد و در این رابطه موضوعات جانمایی، محل نصب، پول‌رسانی، حفاظت و غیره مورد توجه واقع شده است.

وی تأکید کرد: در جهت بالابردن توان عملیاتی نیروهای حفاظتی بانک‌ها، آموزش تیراندازی به آن‌ها داده شد و هیچ بانک و مؤسسه مالی و اعتباری‌ای بدون هماهنگی با پلیس حق اضافه‌کاری ندارد و ساعت کاری منظم براساس برنامه نظام بانکی کشور لازم‌الاجرا است تا نظم را برای همه مجموعه‌های ذی‌ربط از جمله پلیس شاهد باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: پلیش پیشگیری خراسان رضوی بازدید و بازرسی مستمر از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری استان را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون بیش از یکصد هزار بازدید از این مجموعه‌ها صورت پذیرفته است؛ همچنین نصب بنرها و بروشورهای آموزشی، توصیه‌های امنیتی، سیستم‌های حفاظتی و مراقبتی و غیره هم مورد توجه واقع شده است.

امیری‌مقدم با اشاره به اینکه در اقدامی دیگر 40 هزار پیامک به مدیران و مسئولان بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ارسال شده است، گفت: در صورت مشاهده مورد مشکوک آن را به پلیس گزارش می‌دهند، البته افزایش 40 هزاری در تعداد زنگ آژیر پلیس هم سبب کندی سرعت پلیس شده که باید این ضعف هم برطرف شود و تنها در مواقعی که نیاز به حضور پلیس است این زنگ به صدا درآید.

وی افزود: در یک اقدام دیگر دستگیری باند زورگیر را داشتیم که 33 فقره کیف‌قاپی داشتند و متهم دستگیر شده که خود را س غ معرفی کرده بود نام حقیقی‌اش که ح ع بود محضر شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: طرح مواجه حضوری در استان اجرایی شده و دیگر متهم امکان تفره‌رفتن ندارد و باید برخوردهای جدی‌تری با مجرمان داشته باشیم تا درس عبرتی برای دیگران شود.

امیری‌مقدم تصریح کرد: با پلاک‌های مختوش هم به صورت ضربتی برخورد می‌شود و در اینگونه موارد خودروی سرقتی و باند سرقتی شناسایی می‌شوند.

وی تأکید کرد: دستور مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یک فرمان برای پلیس بوده و متأسفانه این مهم سبب تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به افزایش کشفیات در استان، خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال در سطح استان به نسبت مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش‌هایی در بحث کشفیات بودیم که شامل 152 درصد دخانیات، 30 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی، 12 درصد دارو، 797 درصد پارچه خارجی، 95 درصد تجهیزات پزشکی، 51 درصد خواروبار و 61 درصد سایر احشام بوده است.

امیری‌مقدم به نقش مطلوب و تأثیرگذار رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: انعکاس مطلوب رسانه‌ها نشان‌دهنده بینایی پلیس بوده است و کسی که این اخبار را مشاهده می‌کند دیگر جرأت سرقت پیدا نمی‌کند و از مردم درخواست داریم که به تذکرات و هشدارهای پلیس توجه کنند.

وی افزود: هر خبری که در رسانه‌ها منعکس می‌شود باید یک پیام آموزشی به همراه داشته باشد و مشاهده می‌شود که با وجود انعکاس مطلوب اصحاب رسانه شاهد بی‌دقتی و بی‌توجهی برخی از مردم هستیم که همین کار سبب افزایش کار پلیس می‌شود و هرچه‌قدر که اطلاعات مردم بالا برود آثار و تبعات سرقت هم به همان میزان کاهش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا