خراسان

سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی در رشته “اسکیت برد” برای المپیک ۲۰۲۰‌

مسابقات اسکیت فری استایل قهرمانی کشور در اصفهان

رئیس هیئت اسکیت خراسان رضوی گفت: رشته اسکیت برد در المپیک ۲۰۲۰ حضور خواهد داشت و هیئت استان در این ارتباط مقدمات کار را برای این رشته ورزشی فراهم می‌شود.

محمد عجم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: رشته اسکیت برد در المپیک ۲۰۲۰ حضور خواهد داشت و هیئت استان در این ارتباط مقدمات کار را برای این رشته ورزشی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: فراخوانی برای حضور ورزشکاران در این رشته داده‌ایم تا استعدادهای این رشته را در استان شناسایی کنیم و برنامه‌های خود را برای نفرات شناسایی شده اجرایی کنیم. همچنین رشته اگرسیو را در استان راه‌اندازی کرده‌ایم که احتمالا این رشته نیز در المپیک ۲۰۲۰ حضور پیدا خواهد کرد. در این رشته حدود ۱۲ استعداد شناسایی شده‌اند که در پیست کوهسنگی تمرینات خود را انجام می‌دهند.

رئیس هیئت اسکیت خراسان رضوی با بیان این که دو رشته دیگر اسکیت هاکی و سرعت روی یخ را نیز در مجتمع پدیده راه‌اندازی شده، گفت: در آینده‌ای نزدیک مسابقات کمتر از ۱۲ ساله‌های کشور را در رشته اسکیت سرعت روی یخ را در مشهد برگزار می‌کنیم.

عجم خاطرنشان کرد: در بهمن‌ماه کلاس درجه یک، دو و سه داوری را در مشهد برای داوران استان برگزار خواهیم کرد. هیئت استان کلاس مربیگری درجه سه برای حدود ۵۵ نفر از معلمان تربیت‌بدنی برگزار کرده است زیرا که یکی از دروس رشته‌ تربیت‌بدنی دانش‌آموزان درس اسکیت است. فعالیت آموزشگاه‌ها و مدارس به رشته اسکیت در استان کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: هیئت اسکیت مشهد در ۲۴ دی‌ماه جشنواره استعدادیابی کمتر از ۱۰ ساله‌ها را برگزار می‌کند. با همکاری دانشگاه پیام نور نیز همایش استعدایابی در استان برگزار خواهیم کرد و همچنین همایش بزرگ اسکیت را با همکاری اداره کل تربیت بدنی استان در دهه فجر برگزار می‌کنیم.

رئیس هیئت اسکیت خراسان رضوی با بیان این که ورزشکاران استان در ماه آینده به مسابقات لیگ کشور در رشته اسپید‌اسلالوم اعزام می‌شوند گفت: انتظار داریم شهرداری در رشته اسکیت فعالیت کند اما امسال در مسابقات محلات رشته اسکیت جایی نداشت با وجود این که  این رشته در سال‌های قبل در این مسابقات حضور داشت و علاقه‌مندان به این رشته در این مسابقات شرکت می‌کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا