جهان

سرنخی از هواپیمای ناپدید شده مالزی

 

 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,هواپیمای مفقود شده مالزی

 وزارت حمل و نقل مالزی از پیدا شدن قطعه‌ای فلزی در سواحل موزامبیک خبر داد که احتمال دارد به لاشه هواپیمای مفقود شده پرواز 370 MH تعلق داشته باشد.

به گزارش ایسنا،‌ وزارت حمل و نقل مالزی پس از کشف این قطعه فلزی اعلام کرد: احتمال آنکه جسم پیدا شده در آب‌های کشور موزامبیک متعلق به هواپیمای بوئینگ 777 باشد، بسیار بالاست.

کارشناسان استرالیایی نیز اظهار کردند: محل پیدا شدن این قطعه فلزی که یک متر طول داشته در مسیر جریان آب اقیانوس هند بوده‌ است.

هواپیمای پرواز 370 MH در ماه مارس سال 2014 با 239 مسافر در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد. به رغم انجام جستجوهای گستره در اعماق آب‌های اقیانوس هند سرنوشت این هواپیما و سرنشینان آن در هاله‌ای از ابهام است.

«لیو تیونگ لای» وزیر حمل و نقل مالزی با بیان اینکه شواهد اولیه حاکی از ارتباط قطعه فلزی پیدا شده در موزامبیک با هواپیمای بوئینگ 777 است، اظهار کرد: درخواست می‌کنم از گمانه‌زنی‌های غیر مطمئن پرهیز شود چرا که هنوز در مورد این قطعه به قطعیت نرسیده‌ایم. همچنین این قطعه فلزی برای بررسی‌های بیشتر به استرالیا فرستاده شده‌ است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، در صورتیکه تایید شود این قطعه فلزی متعلق به لاشه هواپیمای ناپدید شده مالزی است، تاکنون دومین بخش از بدنه این هواپیما پیدا شده‌ است. سال گذشته نیز بخشی از بال این هواپیما در جزیره «رئونیون» در اقیانوس هند پیدا شده بود.

منبع:   ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا