خراسان

سفیر ترویج اهدای خون و نوعدوستی به سبزوار رسید

خبرگزاری فارس: سفیر ترویج اهدای خون و نوعدوستی به سبزوار رسید

سفیر ترویج اهدای خون و نوع دوستی با شعار «با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم» پس از سفری 14 روزه به شهرستان سبزوار رسید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، غلامرضا صالحی معلول 43 ساله زنجانی که در حین حادثه تصادف قطع نخاع 90 درصد از گردن و مهره‌ها شده بود با شعار «با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم» پس از سفری 14 روزه در شامگاه دوشنبه به شهرستان سبزوار رسید و مورد استقبال مردم و مسئولان سازمان انتقال خون این شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم» شعار روز جهانی اهداکنندگان خون در سال 2016 میلادی است، اظهار کرد: این شعار نشان دهنده افرادی است که خون خود را به بیماران می‌بخشند و داوطلبانه برای نجات زندگی دیگران به مرکز انتقال خون قدم می‌گذارند و بدون هیچگونه چشم داشتی با ارزش‌ترین مایه جان خود را به دیگران هدیه می‌دهند.

سفیر ترویج اهدای خون و نوعدوستی با بیان اینکه بشر در طول تاریخ اسیر جنگ‌های خانمان سوز، بلایای طبیعی، حوادث و در معرض آسیب‌های جدی ناشی از بیماری‌های گوناگون بوده است، افزود: با پیشرفت علم و فناوری اگر چه از تاثیرات و پیامدهای این مسائل کاسته شده اما نیاز به خون سالم همچنان اولویت خود را حفظ کرده لذا هیچ جایگزین مناسبی برای خون انسان کشف نشده و بنده به عنوان سفیر ترویج اهدای خون از مردم سراسر کشور خواستارم برای اهدای خون سالم به نیازمندان تلاش کنند.

صالحی ادامه داد: برای چهارمین بار در تلاش هستم که رکورد ایرانگردی با موتور در کشور را ارتقاء دهم و با عبور از 24 استان کشور پیام خودم را به گوش مردم ایران برسانم.

وی مهم‌ترین اهداف ایرانگردی خود را ترویج فرهنگ اهدای خون و نوعدوستی، ایثار، بخشش و فداکاری دانست و اضافه کرد: اهدای خون در کنار نجات زندگی دیگر افراد جامعه باعث افزایش سلامتی و طول عمر انسان می‌شود و قطعاً طراوت زندگی فرد را بیشتر می‌کند.

 سفیر ترویج اهدای خون و نوعدوستی با بیان اینکه در 14 روز گذشته از استان‌های سمنان، قم، اصفهان، شیراز، یاسوج، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سنندج، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و چهارمحال و بختیاری عبور کرده‌ام، یادآور شد: تا کنون بیش از 14 هزار کیلومتر پیموده‌ام و پس از زیارت امام رضا (ع) به سمت استان‌های کرج، گیلان، قزوین، خراسان شمالی و مازندران خواهم رفت تا همزمان با روز جهانی اهداکنندگان خون به تهران برسم.

گفتنی است، در این مراسم استقبال با اهدای یادبودی توسط رییس سازمان انتقال خون سبزوار از سفیر ترویج اهدای خون و نوعدوستی تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا