خراسان

سکونت شهرداران خراسان رضوی در “محدوده خدمتی”

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم احکام شهردارانی که هنوز صادر نشده به زودی صادر شود و شهرداران باید توجه کنند که نباید شهردار پروازی باشند بلکه سکونت در محدوده خدمت آنها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی رضا رشیدیان عصر امروز در نشست شورای همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی اظهار داشت: شهرداری‌ها باید نسبت به اجرای قوانین و التزام به ضوابط شهرسازی با دقت و وسواس عمل کنند. 

وی با بیان این که نباید برای منافع کوتاه مدت مسائل بلندمدت یک شهر و مجموعه انسانی را به خطر انداخت؛ افزود: امسال که به نام ‘اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال’ نامگذاری شده توجه جدی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در همه امور به ویژه در فعالیت‌هایی که شهرداری بر عهده دارد ضروری است.

استاندار خراسان رضوی توازن منطقه‌ای و توجه به عدالت را در ارائه خدمات شهرداری ضروری توصیف و بیان کرد: یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی بزرگ نشدن شهرها و کوچک نشدن روستاها است. باید خدمات را با نرخ مناسب‌تری در اختیار روستاییان قرار دهیم و سیاست‌های ترغیبی و تشویق انجام شود تا جمعیت روستاها کاهش نیابد و یا مهاجرت از شهرها به روستا انجام شود.

رشیدیان گفت: یکی از مشکلات موجود توسعه برخی شهرداری‌ها بدون توجه به منابع درآمدی است. از توسعه بدون پیش بینی منابع درآمدی باید پیشگیری کرد و در کنار آن شهرداری‌ها باید منابع درآمدزایی خود را شناسایی و ظرفیت‌ها را مطالعه و ارائه کنند تا سرمایه گذاران را جذب کنند.

وی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این موارد از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین جداسازی آب شرب و آبیاری فضای سبز، توجه به حوزه آی.تی و شهر الکترونیک، گسترش فضای سبز، ایمنی و ترافیک خیابانها را از دیگر موارد مهم برای فعالیت شهرداری‌ها ذکر و بیان کرد: در مبلمان شهری و طرح‌های عمرانی باید حرکت معلولان و کم‌توانان هم در شهر مورد توجه قرار گیرد و شهرها و مناطق باید به گونه‌ای باشند که عزت و کرامت نقاط این استان که منتسب به امام رضا(ع) است حفظ شود.

رشیدیان ادامه داد: توسعه شهری باید منطبق با خواستگاه فرهنگی و دینی استان باشد. باید نسبت به هویت شهری حساسایت داشته باشیم تا فدای منافع اقتصادی نشود.

وی همچنین گفت: زلزله، سیل و حوادث احتمالی هستند که در همه جا رخ می دهند و خراسان هم بر روی گسل زلزله واقع است لذا باید نسبت به خطرات احتمالی همه پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد.

استاندار خراسان رضوی افزود: امیدواریم احکام شهردارانی که هنوز صادر نشده به زودی صادر شود و شهرداران باید توجه کنند که نباید شهردار پروازی باشند بلکه سکونت در محدوده خدمت آنها ضروری است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا