مشهد

شهردار مشهد: آماده صادرات خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها هستیم

ارجائی، شهردار مشهد در دیدار با سفیر ایران در قرقیزستان گفت: آماده صدور تجربه‌های خود در حوزه مدیریت شهری به سایر کشور‌ها هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد گفت: آماده صدور تجربه‌های خود در حوزه مدیریت شهری به سایر کشور‌ها هستیم.

سیدعبدا… ارجائی در دیدار با سفیر ایران در قرقیزستان که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر انجام شد، با بیان اینکه مبنای ما در دوره ششم مدیریت شهری این است که ارتباطات بین‌المللی مشهد را با همکاری دولت و عاملیت وزارت امور خارجه گسترش دهیم، اظهار کرد: امیدواریم وزارت خارجه نیز به استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی شهری توجه بیشتری داشته باشد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر ما را مکلف به برگزاری نشست شهرداران عضو سازمان شانگ‌های کرده است که امیدواریم با همکاری وزارت خارجه موفق به برگزاری مناسب این نشست در مشهد شویم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری درکشور پیشرو است، گفت: آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی و تجربیات شهرداری مشهد را به شهر‌های قرقیزستان داریم.

شهردار مشهد افزود: یکی از مشکلات، نبود پرواز‌های منظم مشهد به قرقیزستان است که با استاندار خراسان‌رضوی برای منظم‌شدن و افزایش پرواز‌ها صحبت‌هایی داشته و آماده‌ایم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

ارجائی ادامه داد: آماده انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری مشهد و قرقیزستان برای ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری هستیم؛ شهرداری مشهد می‌تواند با این تفاهم‌نامه، توسعه زیرساخت‌های خدمات شهری ۲ تا ۳ شهر قرقیزستان را برعهده گیرد و در مقابل از ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری به‌ویژه در بخش نهاده‌ها استفاده کند.

حمایت از گسترش روابط بین المللی شهرداری

مهدی ناصحی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این دیدار اظهارکرد: شورای ششم پای توسعه ارتباطات بین‌المللی مشهد با سایر شهر‌های جهان ایستاده و به‌دنبال تدوین چارچوبی برای آن است و در همین راستا طرح برگزاری نشست شهرداران شهر‌های کشور‌های عضو سازمان شانگ‌های را تصویب کرده است.

مردم قرقیزستان علاقه‌مند به ایران هستند

سفیر ایران در قرقیزستان نیز در این نشست با اشاره به توانمندی‌های شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری، گفت: شهر‌های قرقیزستان در این حوزه نیازمند استفاده از تجربیات مفید شهرداری مشهد هستند و این موضوع می‌تواند ارتباط خوبی میان مشهد و قرقیزستان برقرار کند.

سعید خرازی با بیان اینکه فضای سیاسی قرقیزستان بازتر از کشور‌های مجاور آن است و مسئولان این کشور تمایل دارند با ایران همکاری کنند، ادامه داد: یکی از بند‌هایی که در سند همکاری دوجانبه ایران و قرقیزستان آورده شده، همکاری دوجانبه شهر‌ها و استان‌های دو کشور است و در این راستا مشهد و استان اوش قرقیزستان به‌عنوان خواهرخوانده درآمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان اوش قرقیزستان علاقه‌مند به ایران هستند، افزود: به‌تازگی ایران یک مجموعه ورزشی در شهر اوش ساخته است که می‌توان از آن برای برگزاری مسابقات ورزشی دو جانبه مشهد و اوش استفاده کرد. خرازی تصریح کرد: شهر‌های قرقیزستان حتی پایتخت این کشور نیز در زمینه‌های مختلف خدمات شهری به تجربیات شهرداری مشهد نیاز دارند که می‌توان باب همکاری‌ها را در این حوزه باز کرد.

وی گفت: سفارت ایران در قرقیزستان آمادگی خود رابرای برقراری ارتباطات بیشتر و همکاری‌های مشترک میان قرقیزستان و مشهد اعلام می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا