مشهد

شهردار مشهد: چهار رویکرد مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های تفریحی

شهردار مشهد با بیان چهار رویکرد مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های تفریحی بر افزایش سرانه فضای سبز و کنترل آب، حفظ ایمنی و توسعه متوازن شهر تاکید کرد.

، سیدعبدالله ارجائی، شهردارمشهد، در مراسم افتتاح بخش اول فاز دوم رودپارک گفت: رییس کل دادگستری استان، مدیر آب منطقه‌ای و شهردار وقت برای حل مشکل زمین‌های اطراف تلاش کردند این پروژه نتیجه کار تیمی در مشهد الرضا (ع) است. امیدواریم وفاق و همدلی موجود ادامه پیدا کند.

وی افزود: این پروژه به این دلیل رودپارک نام گرفت که اینجا مسیل بوده و ممکن است در زمان بارندگی گرفتار سیل شود و نباید هر سازه‌ای در مسیل احداث شود و به فکر اتراق بلند مدت و وسایل بازی باشیم.

ارجائی اظهار کرد: مدیر پارک باید حواسش به هواشناسی باشد و در بالا دست در تدبیر سیل بند باشیم همچنین درخواست دیگر این است که به وکیل‌آباد متصل شود، این پروژه سال آینده کلنگ‌زنی بشود تا فضای خوبی در اختیار مردم قرار بگیرد و از ازدحام بوستان وکیل آباد در روز‌های خاص بکاهد.

شهردار مشهد الرضا (ع) بیان کرد: سیاست ما ابتدا افزایش سرانه فضای سبز و کنترل آب است و همچنین در دومین نکته باید فضا‌های ورزشی و تفرجی ویژه بانوان در تمام پارک‌های بالای پنج هکتار طراحی شود؛ اینکه دو پارک بانوان در شهر باشد تصور غلطی است.

وی افزود: سومین نکته اقشار با نیاز ویژه و معلولین است؛ پله‌های سنگی و مسیر پر پیچ خم و وسایل بازی باید مناسب سازی شود و در مرحله طراحی باید لحاظ شود، در تمامی پروژه‌ها یک نفر به عنوان مشاور حضور و در پیوست این نکات را مدنظر قرار دهد.

ارجائی تاکید کرد: سیاست چهارم توسعه متوازن شهر است؛ تمام نقاط شهر باید زیست پذیر باشد، تمرکز پروژه‌ها در بخشی از شهر باید برداشته شود و عدالت تخصیصی را مدنظر قرار دهیم.

پروژه‌های عمرانی در حاشیه شهر سرعت گیرد

ایمان فرهمندی، رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، نیز در مراسم افتتاح بخش اول فاز دوم بوستان چهل‌بازه (رودپار‌ک) گفت: امیدوارم اجرای پروژه‌های عمرانی در مسیر خدمت به مردم باشد، ما نهایت کمک و حمایت را خواهیم داشت.
وی افزود: هر پروژه محدوده اثری دارد و در محدوده جغرافیایی خود تاثیرات مهمی در کیفیت زندگی و بهره برداری از خدمات خواهد داشت. این پروژه در مسیر مسیلی است که هیچ کاربری نداشت، اما اکنون به فضای تفرجگاهی تبدیل شده است.
به گفته وی، نگاه ما این است که این اتفاق در تمام نقاط شهر رخ دهد، رضایت مندی مردم و مجاوران علی بن موسی الرضا (ع) در جای جای شهر اهمیت دارد، از تیم شهردار می‌خواهیم با نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار سرعت پروژه‌ها را افزایش دهند تا شاهد رونق و توسعه در شهر باشیم.

 طراحی فضا‌های سبز جدید سرعت گیرد

مهدی ناصحی، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در مراسم افتتاح بخش اول فاز دوم بوستان چهل‌بازه (رودپار‌ک) گفت: امروز مشهد در عرصه ملی در بسیاری از شاخص‌ها همچون فضای سبز و فضا‌های تفرجگاهی در شرایط خوبی است که مدیون زحمات شبانه روزی همکاران در شهرداری است.
وی افزود: امیدوارم سرانه‌ها با عدالت توزیع شود. متوجه محدودیت‌ها هستم، اما مناطق حاشیه در شرایط خوبی از نظر سرانه مکان تفریحی نیستند.
به گفته وی،عنصر زمان موضوع مهمی است و طراحی‌ها در زمان خود انجام نمی‌شود، برخی پروژه‌ها مدت زیادی معطل طراحی است خواهشمندیم با رهنمود شهردار در حوزه مطالعات اقدامات تسریع شود.

افتتاح بخش پایانی فاز دوم چهل‌بازه اواسط سال ۱۴۰۱

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد، در مراسم افتتاح بخش اول فاز دوم بوستان چهل‌بازه گفت: فاز اول بوستان چهل‌بازه سال ۹۶ به وسعت ده هکتار به بهره برداری رسید. معارضات سبب شد افتتاح پروژه فاز دوم با تاخیر مواجه شود.
وی افزود: امروز ۲۴ هکتار از فاز دوم چهل بازه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و ۲۰ هکتار در حال اجرا ست. از پل نمایشگاه تا پل ستاری ۵۴ هکتار است. امیدواریم اواسط سال آینده بخش دوم فاز دوم هم آماده بهره برداری شود.
به گفته وی، طی سه ماه آینده نیز طرح اتصال پل پرتوی و نمایشگاه و اجرای ۱۵۰ هکتار فضای سبز آماده خواهد شد.
کاظمی ادامه داد: سرانه فضای سبز منطقه ۱۱ با یک مترمربع افزایش به نزدیک ۱۰.۳ مترمربع می‌رسد. حوضچه‌ها در مسیر بند گلستان است و سرریز بند گلستان در آن‌ها خواهد ریخت.
وی با بیان اینکه فضای سبز در سال ۸۰۰ هزار متر مکعب آب نیاز دارد که این آب از خطوط جداسازی آب شرب و سد ارداک تامین می‌شود، افزود: اکنون بالغ بر ۲۰ پروژه شاخص عمرانی در جریان است و نزدیک به دو هزار و ۶۰۰ نفر در پروژه‌ها مشغول هستند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا