مشهد

شهرک ترافیکی ویژه دانش‌آموزان در مشهدمقدس ایجاد می‌شود

علیرضا کاظمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی گفت: طرح ایجاد شهرک ترافیکی ویژه دانش‌آموزان در مشهدمقدس با همکاری شهرداری و پلیس راهور محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا کاظمی صبح امروز در همایش همیاران پلیس، فرهنگیاران ترافیک، نمونه‌های ترافیکی و راهوران محله که در تالار شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز اعتماد عمومی در سطح بالایی قرار گرفته است به گونه‌ای که اکثر دانش‌آموزان به شغل پلیس و نیروی انتظامی گرایش دارند و پلیس را نماد انسانی مهربان می‌دانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی گفت: درحال حاضر از حدود یک میلیون و 150 هزار نفر دانش‌آموز در استان بیش از 50 درصد با مجموعه پلیس راهور همکاری دارند.

کاظمی بیان کرد: 5 هزار نفر از همکاران ما در راستای فرهنگ حمل و نقل تلاش می‌کنند و این مایه مباهات برای ما است. آموزش و پرورش بهترین مکان برای این است که ارزش‌های فرهنگی را در جامعه نهادینه کند و ما از تمامی برنامه‌هایی که در این رابطه صورت گیرد، با تمام وجود استقبال می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: طرح جدیدی که با همکاری شهرداری و پلیس راهور محقق می‌شودریال ایجاد شهرک ترافیکی است که دانش‌آموزان را با این فرهنگ راهنمایی و رانندگی آشنا کنیم.

همیاران پلیس در کاهش تصادفات خراسان رضوی نقش مهمی داشته‌اند

حمیدرضا گرایلی نیز در این همایش اظهار داشت: هر وسیله‌ یا شی‌ای که تولید می‌شود، کتابچه‌ای راهنما در آن قرار دارد که نحوه استفاده از آن وسیله را به ما آموزش می‌دهد، مطالعه و استفاده درست از آنچه در کتاب گفته شده سبب افزایش عمر آن وسیله و بالا رفتن میزان بهره‌مندی مصرف‌کننده می‌شود.

وی تصریح کرد: در گذشته از حیوانات و گاری برای حمل ونقل استفاده می‌شد و با گذشت زمان دوچرخه، موتور و ماشین و صنایع خودروسازی به‌وجود آمدند که امروزه حرف اول را در جهان می‌زند. به‌وجود آمدن خودرو برای راحتی کارها صورت گرفت و در کنار آن کتابی به عنوان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پدید آمد و مطالعه شخص از این کتاب سبب انجام رانندگی موفق و استفاده نکردن از آن مسبب ایجاد حوادث تلخ برای شخص می‌شود.

رئیس پلیس راهور ‌خراسان‌رضوی گفت: ترافیک معضلاتی چون تصادفات، وقت‌گیری در شهرها و بعضی معابر برون شهری، مصرف بی‌رویه سوخت و آلودگی را سبب می‌شود؛ در تصادفات حدود 16 هزار نفر در کشور جان خود را از دست دادند و این آمار قابلیت کاهش را داشته و ظرف چندسال گذشته با توجه به افزایش رانندگان و خودروها آمار تصادفات کاهش پیدا کرده است.

گرایلی بیان کرد: این آمار تا حدود 28 هزار نفر هم رسیده بود که اکنون کاهش پیدا کرده و این فعالیت با انجام برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی، اصلاح مهندسی معابر و امداد نجات کاهش داشته؛ حرف نخست در کاهش جرائم رانندگی را اجرای قوانین و مقررات می‌زند و در هر حادثه اجرایی نشدن این قوانین مشاهده می‌شود که ما نام آن را “عامل انسانی” می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: کتاب ما نه تنها برای کسانی است که می‌خواهند گواهینامه بگیرند بلکه عموم مردم را شامل می‌شود مثل برگزاری این همایش که این موضوع را در بر دارد. بررسی‌های انجام شده این موضوع را نشان می‌دهد که همیاران پلیس در کاهش تلفات و تصادفات نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

رئیس پلیس راهور ‌خراسان‌رضوی تصریح کرد: یکی از مباحثی که همگی باید پیگیر آن باشیم ارتقاء فرهنگ است که این موضوع در چند سال اتفاق نمی‌افتد و برای باید برای آن برنامه‌ریزی داشت؛ امروز تعدادی از همیاران پلیس سال‌های گذشته گواهینامه دریافت کرده‌اند و ما هرکدام باید نقش یک مربی در اجتماع، خانواده و محیط کارمان را داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا