مشهد

علت بارش های کم در مشهد چیست؟ | «جزیره‌ای گرمایی» به نام مشهد

درحالی که بارش نزولات آسمانی در غرب کشور و بارندگی مداوم در شمال کشور به حسرت مشهدی‌ها تبدیل شده است، انگار سامانه‌های بارشی همچنان قصد ندارند روی خوش به مشهدی‌ها نشان بدهند؛

به گزارش شهرآرانیوز؛ درحالی که بارش نزولات آسمانی در غرب کشور و بارندگی مداوم در شمال کشور به حسرت مشهدی‌ها تبدیل شده است، انگار سامانه‌های بارشی همچنان قصد ندارند روی خوش به مشهدی‌ها نشان بدهند؛ به ویژه اینکه بارش برف و باران حتی تا قوچان و چناران هم رسیده است، اما قصد ورود به مشهد را ندارد.

این مسئله باعث شده است تا مشهد روز‌های بی آبی را پشت سر بگذارد و این بی آبی بی شک در تابستان گریبان شهر را خواهد گرفت.

در این باره رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: مشهد به علت زیادی خودرو‌ها و کارخانه‌ها تقریبا به جزیره گرمایی تبدیل شده و سامانه‌های بارشی که به مشهد وارد می‌شوند، ضعیف‌تر عمل می‌کنند. چ

یحیی قائنی پور در گفتگو با ایسنا درباره کمبود بارش‌ها در مشهد با وجود سامانه‌های بارشی اخیر که استان را تحت تأثیر قرار دادند، گفت: این سامانه ها، سامانه‌های جریان جنوبی بودند و شمال استان را کمتر تحت تأثیر قرار دادند. انتظار بارش برای مشهد را از این سامانه‌ها نداشتیم، اما مشهد به علت فراوانی خودرو‌ها و کارخانه‌ها تقریبا به جزیره گرمایی تبدیل شده است و سامانه‌های بارشی که به مشهد وارد می‌شوند، ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

ضعف سامانه‌های بارشی خاورمیانه

وی ادامه داد: درمجموع سامانه‌های بارشی که به خاورمیانه وارد می‌شوند، به دلایل مختلف ضعیف‌تر شده اند. وضعیت جوی کل دنیا تغییر کرده و برعکس کشور ما در بعضی کشورها، سامانه‌ها فعال‌تر شده اند.

وی ادامه داد: علت تغییر در وضعیت جوی، تغییر اقلیم جهانی است که به فعالیت‌های بشر مانند سوخت‌های فسیلی و افزایش گرمای جهانی برمی گردد و این تغییر بر بارش‌های کل جهان اثر گذاشته است.

۱۰ روز آینده بدون بارش درخور توجه

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس پیش بینی‌های پژوهشکده اقلیم شناسی، بارش‌ها در استان تا اردیبهشت طبیعی است. در ۱۰روز آینده بارش درخور ملاحظه‌ای در استان نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + دو =

دکمه بازگشت به بالا