مشهد

قرارگاه اشتغال در خراسان رضوی آغاز به کار کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از آغاز به کار قرارگاه اشتغال و حمایت از فعالیتهای اقتصادی در اتاق بازرگانی مشهد خبر داد.

 

مرتضی اشرفی روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: اقتصاد خراسان رضوی به واسطه برخورداری از مزیتها و ظرفیتهای متنوع در بخشهای صنعت، کشاورزی، گردشگری و نیروی انسانی تحصیل‌کرده، بستر مناسبی برای رشد اقتصادی دارد اما رشد اقتصادی  این استان منوط به استفاده موثر و بهینه از نیروی انسانی و کارآمد است.

وی بیان کرد: قرارگاه اشتغال ذیل قرارگاه مرکزی مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیتهای اقتصادی خراسان رضوی با هدف کلی مدیریت مؤثر بازار کار استان در قالب ایجاد کارگاه‌های خرد و کیفی تشکیل شده است.

اشرفی ادامه داد: تعیین راهبردها و خط ‌مشی‌های استانی، اهداف عملیاتی تحت راهبردهای معین در حوزه‌های مختلف اشتغال، تدوین برنامه‌های عملیاتی توسط دستگاه‌های ذیربط، ارتقای بازار کار و پایش و هدایت متمرکز استانی بر بخش‌های مختلف، پشتیبانی و حمایت از بخش مردمی توسط دستگاه‌های دولتی  از دیگر اهداف تشکیل قرارگاه مزبور به شمار می‌رود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ماموریت عملیاتی قرارگاه اشتغال گسترش واحدهای کارگاهی و کسب و کار خرد در استان است که راهبردهایی از جمله ایجاد هفت هزار واحد کارگاهی خانگی (مشاغل خانگی)، ۶۲ هزار و ۶۵۰ واحد کارگاهی خانگی (دستگاه‌های حمایتی)، ۵۵۵ واحد کارگاهی صنعتی، ۳۴ هزار و ۲۴۰ واحد کارگاهی خدماتی، ۴۱ هزار و ۸۰۰ واحد کارگاهی تولیدی و هشت شهرک کارگاهی تولیدی را دنبال می‌کند.

وی اظهار داشت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده به طور متوسط در یک افق چهار ساله ۲۰ هزار واحد کارگاهی خرد در خراسان رضوی ایجاد می‌شود که هر واحد برای یک تا ۱۰ نفر شغل فراهم می کند.

اشرفی گفت: در قرارگاه اشتغال خراسان رضوی تلاش می‌شود که بین منابع موجود و نیازهای بازار کار استان هماهنگی لازم ایجاد شود.

به گزارش ایرنا،  یک میلیون و ۸۵۸ هزار نفر در خراسان رضوی شاغل هستند و هدف گذاری استان برای ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۴ هزار و ۱۸۳ شغل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا