خراسان

قیمت زعفران اعلام شد/ زعفران همان قیمت‌ سال گذشته است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: قیمتی که جهاد کشاورزی برای هر یک کیلوگرم زعفران اعلام کرده ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

غلامرضا میری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد اظهار کرد: از نیمه دوم مهرماه برداشت زعفران از زمین‌های زیر کشت رفته آغاز شده است و تا اواسط آذرماه برداشت ادامه دارد.

وی در خصوص قیمت زعفران ادامه داد: در حال حاضر زعفران از کشاورزان با قیمت ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود که البته حداقل قیمتی که گفته شد در بازار آزاد است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران افزود: در بازار دو قیمت برای زعفران وجود دارد، یکی قیمتی است که جهاد کشاورزی اعلام کرده و از کشاورزان می‌خرد و یکی دیگر هم قیمتی است که در بازار آزاد است.

میری یادآور شد: قیمتی که جهاد کشاورزی برای هر یک کیلوگرم زعفران اعلام کرده است ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت زعفران نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است، اضافه کرد: قیمت‌‎ها همان قیمت‌های سال گذشته است و قیمت زعفران تفاوت قابل توجهی نسبت به سال گذشته نداشته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا