مشهد

لایحه جدید نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی مشهد به‌زودی تدوین می‌شود

تاکسی اینترنتی

مدیرعامل تاکسیرانی مشهد مقدس گفت: لایحه جدید نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی مشهد به زودی تدوین و به شورای شهر مشهد ارائه می‌شود.

سیدمهدی علوی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در دو بخش اینترنتی و حمل و نقل اظهار داشت: براساس قوانین و خواسته‌های مراجع قانونی اعم از شورای شهر، تمامی فعالیت‌های مرتبط با حمل و نقل باید زیر نظر شهرداری‌ها انجام شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد مقدس با اشاره به تنظیم لایحه جدید به درخواست شرکت‌های تاکسی اینترنتی، گفت: این لایحه با حضور نمایندگان شرکت‌ها، اعضای کمیته حمل و نقل، حوزه نرم‌افزار معاونت برنامه‌ریزی و سازمان تاکسیرانی تنظیم شده است.

علوی‌ با اشاره به نگاه شورای پنجم به این مسئله و انجام عملیات لغو مصوبه مرتبط با تاکسی‌های اینترنتی خاطرنشان کرد: این لایحه پس از امضای شهردار، ارائه به شورای شهر و همچنین تصویب آن، رسماً مصوبه شورای چهارم در ارتباط با تاکسی‌های اینترنتی را لغو می‌‌کند.

وی با اشاره به وجود عاملی چون اطلاعات خصوصی شهروندان به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مرتبط با تاکسی تصریح کرد: در لایحه جدید قرار بر دریافت مجوزهای نرم‌افزاری شرکت‌های تاکسیرانی از اتحادیه خدمات اینترنتی شده و فقط در همین شرایط بخش خدمات اینترنتی را از حوزه فعالیت خود خارج کردیم.

علوی بیان کرد: البته در زمینه حمل و نقلی آن، سازمان تاکسیرانی در بخش اخذ پروانه‌های شرکت حمل‌ونقلی، ناوگان و راننده تاکسی‌های اینترنتی وارد شده و پس از آن نظارت صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا