ورزش

لزوم برگزاری مستمر رقابت‌های سطح بالایی همچون مسابقات بین‌المللی جام فردوسی در مشهد

شطرنج‌باز مشهدی با اشاره به اینکه خراسان رضوی ظرفیت بسیاری برای تبدیل ورزشکاران حرفه‌ای شطرنج به اساتید بزرگ و جهانی این ورزش دارد، به لزوم برگزاری مستمر رقابت‌های سطح بالایی همچون مسابقات بین‌المللی جام فردوسی در مشهد تأکید کرد.

محسن مصدق پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد، با اشاره به اینکه هفتمین مسابقات بین‌المللی جام فردوسی که به میزبانی مشهد برگزار می‌شود از سطح کیفی قابل توجهی برخوردار است، اظهار داشت: این دوره از رقابت‌ها نسبت به گذشته از نظر تعداد ورزشکاران و کشورهای شرکت کننده جهان نیز متفاوت و بهتر است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی ظرفیت بسیاری برای تبدیل ورزشکاران حرفه‌ای شطرنج به اساتید بزرگ و جهانی این ورزش دارد گفت: برگزاری مستمر رقابت‌های سطح بالایی همچون مسابقات بین‌المللی جام فردوسی در مشهد ضروری است، چراکه سبب آشنایی شطرنج‌بازان خراسان رضوی با ورزشکاران و اساتید بزرگ این ورزش در جهان می‌شود و می‌تواند تجربه‌ای قابل توجه و متفاوت برای ورزشکاران استان ما باشد.

این شطرنج‌باز مشهدی با تأکید بر اینکه مشهد و خراسان رضوی در سال‌های گذشته یکی از قطب‌های شطرنج کشور محسوب می‌شد، اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با فعالیت باشگاه‌های خصوصی شطرنج در خراسان رضوی، علاقمندان به این ورزش موفق شده‌اند آموزش‌های لازم را بگذرانند و استعدادهای خود را در این حوزه ارتقا دهند که در صورت حمایت مسؤولان از باشگاه‌های مذکور، بی‌تردید شطرنج نیز در استان ما ارتقا پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ هفتمین دوره از مسابقات بین‌المللی جام فردوسی که به میزبانی مشهد در حال برگزاری بوده تا ۲ اسفند ماه امسال ادامه دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا