خراسان

لوازم خانگی خارجی نفس تولید خراسان رضوی را گرفته است

نمایشگاه لوازم خانگی

رئیس انجمن صنفی کارخانجات لوازم خانگی خراسان رضوی گفت: لوازم خانگی خارجی موجود در بازار اعم از وارداتی و یا قاچاق نفس تولید داخل را گرفته است.

احمد مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با وجود اینکه کالاهای تولید داخل در دسته لوازم خانگی تفاوت آنچنانی با کالاهای خارجی ندارند، اما باز هم مردم علاقه دارند تا از کالاهای خارجی استفاده کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز در بازار کالاهای ساخت خارج موجود بوده و حالا اینکه آنها قاچاق هستند و یا از گمرک وارد شده‌اند تفاوتی به حال تولیدکننده ندارد زیرا در هر صورت به تولید صدمه می‌زند.

رئیس انجمن صنفی کارخانجات لوازم خانگی خراسان رضوی بیان کرد: می‌توان با مبارزه با ورود این دسته از کالاها به داخل کشور به رونق تولید لوازم خانگی در کشور کمک کرده تا پول مردم به جای خرید لوازم قاچاقی و یا خارجی که در بسیاری از موارد گارانتی، ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش آنها اصلا درست نیست برای رونق تولید داخل صرف شود.

مظاهری بیان کرد: در این حوزه رسانه‌ها باید وارد عمل شوند زیرا بخش زیادی از سرمایه‌گذاری که در بخش تولید در خراسان رضوی انجام شده در حوزه لوازم خانگی بوده و ادامه این روند به نفع این دسته از تولیدات نیست.

وی تأکید کرد: لوازم خانگی موجود در بازار از هر نوع اعم از قاچاقی و یا رسمی نباید تا این حد باشد که به تولید داخل ضربه بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا