مشهد

ماهانه 60 میلیارد تومان برای احداث قطارشهری در مشهد هزینه می‌شود

news_532

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حال حاضر ماهانه شهرداری مشهد 60 میلیارد تومان هزینه احداث قطارشهری می‌کند در حالیکه بودجه ساخت تقاطع غیرهمسطح 20 میلیارد تومان است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی اصغر نخعی‌راد در گردهمایی تخصصی اقتصاد مسکن در نمایشگاه بین‌المللی مسکن، انبوه‌سازان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیان کرد: با سیاست تهاتر زمین و پروانه معاونت اقتصادی شهرداری مشهد مشکل نقدینگی تملکات شهرداری در ابر پروژه قطارشهری مشهد را حل کرد و ممکن است برخی این زحمات را در زیر زمین نبینند و عظمت این پروژه را درک نکنند.
وی با بیان اینکه خروج از رکود مسکن را تا نیمه دوم سال 95 پیش‌بینی می‌کنم، گفت: سیاست دولت در کنترل تورم سیاست انقباضی است که اگر ادامه دهد آسیب های سختی را در آینده در صنعت مسکن خواهیم داشت.
رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه سیاست انقباضی در درازمدت باعث رکود، ضربه اقتصادی به مردم و کارخانه‌ها می‌شود، عنوان کرد: دولت باید سیاست انقباضی را رها کند و به فکر رشد و شکوفایی جامعه باشد.
وی سیاست‌های شهرداری را در حوزه اقتصادی شهر مشهد مثبت ارزیابی و اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در شورای اسلامی شهر در حوزه اقتصاد مسکن پیش‌بینی شده که البته این سیاست‌ها در سطح کلان کشور اثرگذار نیست و مشهد را در بر می‌گیرد.
نخعی‌راد با اشاره به اینکه در سال‌های قبل به دلیل افزایش نقدینگی قیمت مسکن چند برابر شد و پروژه‌ها کنار گذاشته شد، گفت: با سیاست مزجی در معاوضه مسکن از سرمایه‌گذار در قبال واگذاری زمین و پروانه گردش مالی صورت گرفت که منجر به راه‌اندازی پروژه‌ها شد.
وی در خصوص پروژه‌های شهرداری و از جمله پروژه‌های عمرانی بیان کرد: در خط سه قطارشهری 40 تا 50 درصد قرارداد را غیرنقدی با پیمانکار بسته شده است.
نخعی‌راد در خصوص حمایت از مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر اظهار کرد: شهرداری مشهد با دادن زمین و پروانه به سرمایه‌گذار و شریک شدن در درصدی از ساخت و سازها هم به سرمایه‌گذار کمک می‌کند و هم باعث رشد این مناطق می‌شود.
رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شهرداری با این سیاست هم افراد با سرمایه اندک را جذب سرمایه‌گذاری‌ها می‌کند و به شکوفایی اقتصاد شهر می‌انجامد.
وی در پایان با اشاره به دستاوردهای مثبت نمایشگاه مسکن و انبوه‌سازان در ایجاد تعامل و همفکری سرمایه گذاران و شهرداری مشهد افزود: در این نمایشگاه قراردادهای خوبی با سرمایه گذاران بسته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 10 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا