مشهد

محدودیت‌های ترافیکی پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) در نوروز ۱۴۰۱

قرار است در حوزه ترافیکی در ساعات منتهی به لحظه تحویل سال محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های اطراف حرم مطهررضوی اعمال شود؛ بنابراین در ایام نوروز نیز محدودیت‌های ترافیکی به صورت مقطعی برقرار خواهد بود.

شهرآرانیوز؛ پیش‌بینی‌ها از احتمال ورود زائران زیادی به مشهد‌الرضا (ع) در ایام نوروز ۱۴۰۱ حکایت دارد. به قطع حجم زیاد ورودی زائر به مشهد و از طرفی شوق زیارت حرم مطهر رضوی در روز‌های تعطیلی نوروز بین زائران و مجاوران بارگاه رضوی، رفت وآمد در مسیر‌های منتهی به حرم‌مطهر را به‌شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

اوج حضور زائران و مجاوران در این ایام به لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ در روز یکشنبه ۲۹ اسفند خواهد بود. بر این اساس قرار است در حوزه ترافیکی در ساعات منتهی به لحظه تحویل سال محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های اطراف حرم مطهررضوی اعمال شود؛ بنابراین در ایام نوروز نیز محدودیت‌های ترافیکی به صورت مقطعی برقرار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه طرح زوج‌وفرد در خیابان‌های اطراف حرم مطهررضوی در ایام نوروز ۱۴۰۱ اجرا نخواهد شد، گفت: محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی‌شده برای نوروز ۱۴۰۱ باتوجه به حجم ترافیک هسته مرکزی شهر و ساعاتی که احتمال حضور زائران افزایش می‌یابد، دو صورت ویژه و خاص خواهد بود.

هادی عطارزاده با بیان اینکه پس از برگزاری جلسات مختلف در استانداری با حضور نهاد‌های دخیل در امر ترافیک شهر به دستورالعمل مدیریت ترافیک مرکز شهر ویژه نوروز ۱۴۰۱ رسیدیم، افزود: در زمینه محدودیت کامل یا همان انسداد معابر، به صورت محدودیت ویژه عمل خواهد شد؛ این نوع محدودیت مربوط به لحظه تحویل سال است که زائران زیادی به صورت پیاده به حرم مطهررضوی مشرف می‌شوند؛ بدین ترتیب خیابان‌های اطراف حرم مطهر اشباع می‌شود و امکان رفت وآمد خودرو نیست.

وی افزود: برای اینکه امکان تشرف پیاده به حرم فراهم شود، نباید در حاشیه خیابان‌های اطراف خودرویی پارک باشد و معابر باید پاک‌سازی شود؛ باتوجه به اینکه لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ در ساعت ۱۹ یکشنبه ۲۹ اسفند است، اعمال ممنوعیت رفت وآمد از ساعت ۲۴ روز ۲۸ اسفند اجرا می‌شود تا پلیس نیز بتواند در این ساعات خیابان‌ها را پاک‌سازی کند.

عطارزاده ادامه داد: البته باتوجه به اینکه سامانه حمل ونقل عمومی توقفی ندارد، رفت وآمد این سامانه به احتمال زیاد تا زمان شلوغ نشدن معابر که احتمالا تا پس از نماز ظهر و عصر ۲۹ اسفند است، در معابر هسته مرکزی امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه با همکاری مناطق شهرداری برخی زمین‌های خالی برای توقف خودرو‌ها پیش بینی شده است، تصریح کرد: همچنین افرادی که خودروهایشان را در پارکینگ‌های موجود در خیابان‌هایی که محدودیت دارند مانند پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی پارک کرده‌اند، باید خودروشان را تا قبل از ساعت ۲۴ روز ۲۸ اسفند خارج کنند، زیرا پس از این ساعت امکان تحویل خودرو وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در این محدودیت‌ها موضوعات مربوط به دپو خودرو‌های حمل ونقل عمومی، اورژانس و آتش نشانی نیز پیش بینی شده است تا در صورت رخ دادن حادثه این خودرو‌ها بتوانند در اولین فرصت خدمت رسانی کنند.

وی با بیان اینکه در دیگر روز‌های نوروز ۱۴۰۱ وضعیت خاص ترافیکی وجود دارد، ادامه داد: براساس دستورالعمل، در شرایط خاص در برخی ساعات که رفت وآمد‌ها افزایش می‌یابد، مانند زمان نماز‌های روزانه، با تشخیص پلیس محدودیت‌های مقطعی اعمال می‌شود تا از پس زدن ترافیک به دیگر معابر شهر و قفل شدن شبکه ترافیک جلوگیری شود.

عطارزاده در پایان گفت: در صورتی که امسال رهبر معظم انقلاب در مشهد سخنرانی کنند، محدودیت‌ها به صورت ویژه برای این موضوع نیز در خیابان‌های اطراف حرم مطهررضوی اعمال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا