ایران

مسؤولان دانشگاه‌ها نگران از دست دادن استادان در طرح پسادکتری صنعتی نباشند

IMG10043671

رئیس دانشگاه علم وصنعت ایران تاکید کرد: رؤسای دانشگاه‌ها نباید نگران از دست دادن استادان در طرح پسا دکتری صنعتی و جذب آنها در بخش باشند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر محمدعلی برخورداری، در نشست هم‌اندیشی راهکارهای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه از اجرایی شدن طرح پسا دکتری صنعتی ابراز خرسندی کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح باید آشنایی فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری با صنعت باشد و همین انتظار از اجرای طرح کافیست.

وی ادامه داد: ممکن است طرح پسادکتری صنعتی برای شرکت کنندگان، منجر به تدوین مقاله یا پتنت و اختراع هم شود که به نوبه خود بسیار ارزشمند است؛ ولی اگر این اتفاق هم نیفتاد، این طرح به خودی خود می‌تواند زمینه ساز ارتباط صنعت و دانشگاه در آینده باشد.

برخورداری به نگرانی برخی مسؤولان دانشگاه‌ها مبنی بر احتمال ترک دانشگاه توسط استادانی که دوره‌های پسا دکتری صنعتی را می‌گذرانند و جذب آنها در صنعت اشاره کرد و گفت: حتی اگر استاد ما در صنعت هم جذب شود جای نگرانی نیست و بسیار هم خوب است و رؤسای دانشگاه می‌توانند افراد دیگری را برای هیات علمی خود جایگزین کنند.

وی تاکید کرد: حضور دانشگاهیان در صنعت بسیار مفید است و موجب تغییر و بهبود نگاه آنها به مسائل بخش های صنعتی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نشست هم‌اندیشی راهکارهای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور معاونان پژوهشی وزارت علوم و وزارت صنعت، رؤسا و معاونان پژوهشی تعدادی از دانشگاه‌های تهران و البرز و به میزبانی معاونت پژوهشی وزارت صنعت برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا