مشهد

مشهد، آماده جشن‌های باشکوه میلاد حضرت زهرا (س)

هم‌زمان با دیگر شهر‌های ایران اسلامی، مشهدالرضا (ع) آماده میزبانی از جشن‌های میلاد دخت‌نبی‌مکرم‌اسلام (س)، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر است.

 شهرآرانیوز؛ سالروز میلاد پرخیروبرکت حضرت فاطمه (س)، به عنوان اسوه و الگوی کامل زن در فضیلت و کمال، فرصتی است تا علاوه بر گرامیداشت این میلاد خجسته، گامی برای پاسداشت مقام باشکوه مادران نیز برداشته شود.

در این راستا مدیریت شهری مشهد در تکاپوی برگزاری جشنی بزرگ برای پاسداشت این روز مبارک است و هم‌زمان با دیگر شهر‌های ایران اسلامی، مشهدالرضا (ع) آماده میزبانی از جشن‌های میلاد دخت‌نبی‌مکرم‌اسلام (س)، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر است.

در همین‌زمینه معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از برگزاری برنامه‌های ویژه در مناطق سیزده‌گانه به مناسبت روز میلاد حضرت فاطمه (س) خبر داد و گفت: قدردانی از بانوان نمونه و موفق در عرصه‌های مختلف مناطق سیزده‌گانه شهرداری، جشن روز زن در مناطق مختلف مدیریت شهری، اجرای برنامه بانوی «آب و آیینه» در فرهنگ‌سرا‌های شهر و برگزاری برنامه دست‌بوسی فرشته‌ها در فرهنگ‌سرای سردار سلیمانی از برنامه‌های ویژه این مناسبت خواهد بود.

حسین باغگلی افزود: برگزاری شب شعر با موضوع ولادت حضرت زهرا (س) در منطقه طرق، برنامه‌های خیرخواهانه اجتماعی ویژه بانوان، اجرای پویش جمع‌آوری کمک مردمی برای آزادسازی مادران زندانی در منطقه ۱۱، تهیه بسته‌های فرهنگی و معیشتی با همکاری خیران و اهدا به مادران اقشار آسیب‌پذیر و جمع‌آوری اقلام برای نیازمندان ویژه زنان سرپرست و سالمند از دیگر برنامه‌های سازمان‌فرهنگی در این ایام مبارک است.

اکران ۴۱ تصویر گرافیکی مادر و همسر شهید

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های اطلاع‌رسانی و فضاآرایی در شهر بیان کرد: اکران پیام فرهنگی در تلویزیون‌های شهری از زبان شهردار و شورای شهر در راستای تکریم مقام زن، نمایش پیام‌های موضوعی در تلویزیون‌های شهری و مترو و آذین‌بندی ریسه و بیرق‌های فرهنگی و نورافشانی از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری ویژه فضاآرایی در شهر خواهد بود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه ۴۱ تصویر گرافیکی مادر شهید با همسر و فرزند شهید خود نیز هم‌اکنون در شهر اکران شده است، اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و سرگرمی ویژه بانوان در مناطق سیزده‌گانه از دیگر‌برنامه‌های روز میلاد حضرت فاطمه (س) است.

همچنین علاوه بر برنامه‌های مدیریت شهری برای برگزاری میلاد باشکوه دخت نبی مکرم اسلام (ص) در شهر، قرار است برنامه‌های ویژه‌ای از سوی دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی برگزار شود که از آن جمله می‌توان به اهدای ۱۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان، راه‌اندازی پویش برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور آزادسازی مادران زندانی جرائم غیرعمد و خدمت‌رسانی به زنان ساکن حاشیه شهر در قالب اعزام کارون‌های هلال احمر با موضوع سلامت و نیکوکاری از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها در استان است.

علاوه بر برنامه حمایتی، معیشتی و بهداشتی در این روز، برخی برنامه‌های مشاوره‌ای و اجتماعی نیز شامل ارائه مشاوره‌های رایگان روان‌شناسی در ۱۲ مرکز مشاوره، ارائه مشاوره‌های تحصیلی رایگان در ۵۰ مرکز، ارائه مشاوره کاریابی و کارآفرینی رایگان در ۸۰ مرکز و برگزاری دوره‌های آموزشی با عنوان «سبک زندگی اسلامی» و با عنوان «زندگی به رنگ خدا» در ۳۰ بقعه متبرکه امامزادگان استان با موضوع فرزندآوری و تربیت فرزندان از دیگربرنامه‌هایی است که ویژه هفته زن در این استان تدارک دیده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا