خراسان

هشدار هواشناسی خراسان رضوی در مورد سامانه بارش‌های رگباری

هواشناسی خراسان رضوی با پیش‌بینی بارش‌های رگباری در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

براساس این اطلاعیه و طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود در اغلب نقاط استان شاهد بارش باران باشیم و از فردا بر حجم و گستره بارش‌ها در استان افزوده می‌شود.

در این اطلاعیه وقوع بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان همراه با رعد و برق پیش بینی شده که در نواحی مستعد به همراه بارش تگرگ خواهد بود. همچنین بارش برف و باران همراه با کولاک برف در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به‌ ویژه دوشنبه شب و اوایل وقت سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این اطلاعیه آمده دمای هوای روزانه بین ۶ تا هشت درجه و دمای شبانه بین چهار تا ۶ درجه سلسیوس کاهش خواهد داشت. برای روز دوشنبه نیز وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده است. علاوه بر این احتمال ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی به‌ ویژه در نیمه جنوبی و برخی نقاط مرکزی استان دور از انتظار نیست.

بیشترین حجم بارش‌ها روز دوشنبه در شهرستان‌ها و توابع کلات نادری، تربت‌ حیدریه، زاوه، نیشابور، رشتخوار، ارتفاعات بینالود، فریمان، گناباد، کاخک گناباد، بجستان، بردسکن، سرخس، صالح‌آباد، نواحی غربی تربت‌ جام، باخرز، تایباد، خواف، کاشمر، کوهسرخ، قوچان، چناران، نواحی شرقی درگز، فیروزه، نواحی شرقی سبزوار، جاده بردسکن سبزوار و شهرستان مشهد خواهد بود.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده ضمن عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید را فراهم کنند و با خودداری از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای همراه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا