دانش و فناوری

همه آنچه درباره آیفون ۷ می‌دانیم

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,آیفون

روز گذشته در مطلبی برای‌تان از آنچه انتظار داریم روز چهارشنبه در کنفرانس شرکت اپل ببینیم نوشتیم. در این میان یکی از مهم‌ترین اتفاقات روز چهارشنبه معرفی آیفون ۷ است.

در ماه‌های گذشته تقریبا هر روز شایعه‌ای درباره آیفون ۷ خوانده‌ایم. امروز در حالی که چند روزی بیشتر به معرفی این گوشی نمانده خبری درباره مشخصات گوشی منتشر شده که با اطلاعات قبلی‌مان هم تناقضی ندارد. این اخبار جدید را یک شرکت سرمایه‌گذاری تایوانی به نام KGI Securities منتشر کرده است. این جزییات به شکلی است که می‌توان آن را در آستانه معرفی آیفون جدید نوعی جمع‌بندی اطلاعات درباره آن دانست.

براساس این اخبار تراشه به کار رفته در آیفون جدید Apple A10 است که یک پردازنده مرکزی با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز دارد. این پردازنده به طور قابل ملاحظه‌ای از پردازنده ۱٫۸ گیگاهرتزی A9 که در آیفون‌ ۶s به کار رفته بودند و از پردازنده مرکزی تراشه‌های A9x که فرکانس ۲٫۲۶ گیگاهرتزی داشتند و در آیپد پرو به کار رفته‌اند سریع‌تر هستند.

گفته شده که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با سه نوع حافظه ۳۲ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند و حداقل در ۵ رنگ به دست مصرف کننده خواهند رسید. علاوه بر رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و رزگلد، این گوشی دو نوع رنگ سیاه هم خواهد داشت.
گفته می‌شود که یکی از این رنگ‌های سیاه فقط برای مدل‌هایی خواهد بود که حافظه بالا دارند و رنگ خاکستری هم احتمالا به کل حذف می‌شود.

ظاهرا فقط آیفون ۷ پلاس ۳ گیگابایت RAM دارد ولی آیفون ۷ معمولی همان ۲ گیگابایت RAM را دارد که در آیفون ۶s وجود داشت. شاید ۱ گیگابایت RAM بیشتر به دلیل دوربین دوتایی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۷ پلاس باشد. دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس قابلیت زوم اپتیکال، لرزشگیر اپتیکال تصویر و برخی اپلیکیشن‌های خاص دارد که احتمالا به قابلیت «Light Field» باز می‌گردند، ویژگی‌ای که علاوه بر ثبت شدت نور، جهت آن را هم ثبت می‌کند. در عین حال هم در دوربین آیفون ۷ و هم در دوربین‌های آیفون ۷ پلاس چهار فلش LED به کار رفته که عکاسی در نور کم را بهبود می‌بخشند.

ظاهرا اندزه پیکسل صفحه‌نمایش آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و همچنین رزولوشن آن‌ها به همان اندازه آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس است.

ظاهرا حسگر مجاورت در آیفون جدید به‌روز می‌شود. هم قادر است سریع‌تر عمل کند و هم فواصل بیشتر را تشخیص دهد. گفته می‌شود که این حسگر جدید ممکن است به تکان دادن دست هم واکنش نشان‌ دهد. احتمالا این گوشی جدید ضد آب باشد و بتواند برای ۳۰ دقیقه در ارتفاعی معادل ۱ متر زیر آب بماند. در عین حال همانطور که تا به حال حتما شنیده‌اید آیفون‌های جدید جک هدفون ندارند و از درگاه لایتنینگ استفاده می‌کنند. بعضی خبرها حاکی از این است که اپل هدفون‌های خاصی که با این درگاه‌ها هماهنگ باشند و همچنین تبدیل‌هایی که هدفون‌های عادی را با این درگاه‌ها سازگار کنند عرضه می‌کند.

می‌دانیم مدل جدید آیفون شرکت اپل چهارشنبه همین هفته معرفی خواهد شد. خیلی‌ها در انتظارند ببینند چقدر از شایعات این ماه‌ها درست بوده و چه چیزی از نظرها پنهان مانده تا همه‌مان را غافلگیر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 17 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا