مشهد

هوای مشهد گرم می‌شود

بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا دمای هوای مشهد نسبت به دیروز با پنج درجه افزایش در گرم‌ترین ساعات به ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

 

مرتضی اثمری، کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز پنج‌شنبه و فردا دمای هوا در بیشتر نقاط استان افزایش خواهد یافت به‌طوری دمای هوای امروز مشهد نسبت به دیروز با پنج درجه افزایش در گرم‌ترین ساعات به ۱۲ درجه بالای صفر و فردا جمعه به ۲۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به هشدار نارنجی صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی استان، افزود: از اواخر وقت امروز و با توجه به تغییرات شدید فشار هوا انتظار می‌رود بر شدت و سرعت وزش باد در سطح استان افزوده شود به‌طوری که روز جمعه احتمال بروز خسارت در بیشتر نقاط استان به‌ویژه نواحی بادخیز وجود دارد.

وی ادامه داد: عملکرد این سامانه جوی منجر به وزش باد شدید در سطح استان همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی می‌شود.

اثمری بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی سرعت و شدت وزش باد، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و همچنین سقوط اجسام از ارتفاع وجود دارد و بر همین اساس باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید در نظر گرفته شود و همچنین از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات به شدت پرهیز شود.

کارشناس مرکز هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲ تا هفت درجه سلسیوس در نوسان بوده است، گفت: در این بازه شهرستان خوشاب با کمینه دمای هوای صفر درجه و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۲۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا