گردشگری

ورزشکارترین کشورها کدامند؟

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جهانی کشورهای برزیل، روسیه، آرژانتین، آمریکا، کنیا، آفریقای جنوبی، آلمان، اسپانیا و چین به‌ عنوان بااستعدادترین کشورهای ورزشی شناخته می‌شوند.

به نقل از یواس‌نیوز، بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با وجود نگرانی‌ها در مورد میزان ابتلا به کووید ۱۹ برگزار شد و این موضوع نشان داد که همه‌گیری نمی‌تواند تعهد نسبت به برگزاری مراسم ورزشی را از بین ببرد.

داده‌های رده‌بندی بهترین کشورها در زمینه فعالیت‌های ورزشی در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد کشور برزیل در صدر است.

رتبه‌بندی بهترین کشورهای ورزشی بر اساس پاسخ‌های نظرسنجی با بیش از ۱۷ هزار پاسخ‌دهنده از ۷۸ کشور در سراسر جهان نشان داد که هر یک تا چه اندازه در زمینه ورزش با استعداد هستند. البته نظر آنان شخصی بود.

روسیه، آرژانتین و ایالات‌متحده در کنار برزیل که به خاطر پنج قهرمانی در جام جهانی مشهور است، رتبه‌های سال گذشته خود را در نتایج نظرسنجی ۲۰۲۱ حفظ کرده‌اند و به ترتیب در جایگاه‌های دوم، سوم و چهارم ورزشکارتین کشورها قرار گرفتند.

برخی از تغییرات قابل‌ توجه در این رده‌بندی حضور آلمان و کرواسی است که بریتانیا و هلند را از ۱۰ کشور برتر از نظر استعدادهای ورزشی پشت سر گذاشتند.

چین نیز با ۲ پله نزول در رتبه‌بندی خود نسبت به سال گذشته جایگاهی بین ۱۰ تیم برتر پیدا کرده و در حال‌ حاضر در رده نهم ورزشکارترین کشورها قرار گرفته است.

از طرف دیگر سنگاپور از نظر درک شرکت‌کنندگان از ورزش در رتبه آخر قرار دارد. قطر مقصد جام جهانی ۲۰۲۲ و اولین کشور خاورمیانه‌ای که میزبان این مسابقات خواهد بود نیز در رده دهمین کشور ورزشکار دنیا قرار گرفته است.

همچنین رتبه‌بندی ۲۰۲۱ برای ۱۰ کشور کم‌ استعداد ورزشی شامل کشورهای سنگاپور، امارات متحده‌عربی، مالزی، عربستان سعودی، لتونی، لبنان، تایلند، عمان، قطر و پاناماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا