خراسان

پهنای باند اینترنت خراسان رضوی در نوروز امسال ۲برابری شد

با ایجاد ۵ ایستگاه موقت و دائمی، ظرفیت ترافیکی و پهنای باند این استان از ۷۰۰ مگابیت در ثانیه از سال ۱۳۹۸ به ۱۴۰۰ مگابیت در ثانیه در نوروز ۱۴۰۱ رسیده است.

 

علی دلگیر، رییس کمیته ارتباطات و فناوری ستاد خدمات سفر خراسان رضوی روز پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: همچنین با افزایش ۲ برابری ایستگاه های مخابراتی (بی تی سی) در اطراف و داخل حرم مطهر در ایام نوروز، امکان سرویس دهی کامل به زائران امام رضا (ع) فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه زیرساختها و تجهیزات مخابراتی مشهد آماده میزبانی و خدمت رسانی به سه میلیون نفر در لحظه تحویل سال بود، اظهار داشت: بنا بر آمار ترافیکی ثبت شده مخابرات، در لحظه سال تحویل یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک از خدمات مخابراتی بهره برده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی ادامه داد: باتوجه به افزایش سفرها به استان نسبت به سال های گذشته، ترافیک شبکه های مخابراتی به ترتیب نسبت به نوروز ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۵۰ و ۸۰ درصد افزایش یافته است.

دلگیر از تحقق ۹۸ درصدی تعهد اپراتورها در جاده های استان خبر داد و اظهار داشت: برای بهبود آنتن دهی در این مناطق ایستگاه های مخابراتی همراه اول از ۱۱ مورد سال ۱۳۹۸ به ۲۰ مورد در نوروز ۱۴۰۱ افزایش یافت و اپراتور ایرانسل هم تعداد ایستگاه های خود را از ۹ مورد سال ۱۳۹۹ به ۱۴ مورد در سال نوروز ۱۴۰۱ رساند.

رییس کمیته ارتباطات و فناوری ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۳۰ درصد از پهنای باند استان همچنان مورد بهره برداری قرار نگرفته است و در صورت درخواست اپراتورها، امکان واگذاری به آنها وجود دارد.  

وی در خصوص ضعف اینترنت در برخی از روزهای ایام نوروز امسال گفت: در پهنای باند مشکلی وجود ندارد، ضعف در خدمات رسانی به دلیل ظرفیت پایین و پشتیبانی نکردن تارنماها و کارافزارها است چراکه در ایام تعطیل با حجم زیادی از درخواست مشتریان رو به رو هستند.

دلگیر ادامه داد: با این وجود منکر بروز اختلال در شبکه های مخابراتی نیستیم چرا که برخی مشکلات از جمله قطعی برق، سرقت کابل و موارد دیگر گاهی خدمات رسانی را با مشکل مواجه می کند.

خراسان رضوی همه ساله پذیرای مسافران و زائران از سراسر کشور است و پیش بینی شده است نوروز امسال این استان پذیرای هفت میلیون زائر باشد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا