فرهنگ و هنر

پیش‌بینی‌ها برای جشنواره‌ی فیلم فجر پیش‌رو

1430589721117_Nadimi-48

کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی کیا‌، رضا میرکریمی‌، کیومرث پوراحمد،‌ فرزاد موتمن، علیرضا داودنژاد‌، مانی حقیقی، محمدعلی نجفی‌، بهنام بهزادی‌ و پرویز شهبازی‌ از جمله کارگردان‌هایی هستند که با فیلم‌هایشان احتمال حضورشان در جشنواره فیلم فجر می‌رود.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا‌، حدود 15 روز به پایان مهلت فراخوان شرکت فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر باقی مانده است و از همین حالا می‌توان حضور برخی از فیلم‌ها و کارگردان‌ها را در این رویداد سینمایی پیش‌بینی کرد.

ابراهیم حاتمی‌کیا فیلم «بادیگارد» را در مراحل فنی دارد، فیلمی که پس از سال‌ها دوباره پرویز پرستویی را مقابل دوربینش آورده و داستانی متفاوت را روایت می‌کند که البته اظهارنظرهای متفاوتی درباره‌ی حضورش در فجر مطرح شده است.

کیومرث پوراحمد این روزها «کفش‌هایم کو»را با بازی رضا کیانیان، رویا نونهالی، مینا وحید، مجید مظفری و بهاره کیان افشار در حال فیلمبرداری دارد و پیش‌بینی می‌شود این فیلم آماده حضور در جشنواره شود.

«دختر» نام فیلم سیدرضا میرکریمی است که با بازی فرهاد اصلانی و مریلا زارعی مراحل فیلمبرداری را در آبادان طی می‌کند.

کمال تبریزی هم «امکان مینا» را در حال آماده شدن دارد. در این فیلم به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی؛ میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر ملکی، علی مردانه به ایفای نقش می‌پردازند.

پرویز شهبازی پس از «دربند» این بار با «نسیم» با بازی ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آزاده نامداری و آذرخش فراهانی متقاضی حضور در جشنواره خواهد بود.

علیرضا داود نژاد قراراست طی روزهای آینده فیلم جدیدش را با عنوان «فراری» با بازی محسن تنابنده مقابل دوربین ببرد، این فیلم را جهانگیر کوثری تهیه می‌کند و پیش بینی می‌شود که در جشنواره‌ی فجر پیش رو حضور داشته باشد.

«آخرین بار کی سحر را دیدی» فیلم جدید فرزاد موتمن است که فیلمبرداری‌اش طی روزهای اخیر به پایان رسیده است و وارد مرحله فنی شده است.

فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، بهاران بنی‌احمدی، آناهیتا درگاهی، روشنک گرامی، مجتبی سلمانی، شیوا کریمی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

محمدعلی نجفی پس از سال‌ها فیلم «پرسه در شهر لاجوردی» را ساخته است که در آن مینا ساداتی، فتانه ملک محمدی، ندا کریمی، محمود ملاباشی، علی کاظمیان، سیامک ادیب،امید زندگانی، پدرام معیریان و سعید نیکپور بازی می‌کنند.

مانی حقیقی هم علاوه بر اینکه «اژدها وارد می‌شود» را پیش از این ساخته و تاکنون رونمایی نکرده است، به تازگی «50 کیلوآلبالو» را جلوی دوربین برد و این کارگردان الان دو فیلم دارد که برای اولین بار قرار است،به نمایش دربیایند.

ابوالقاسم طالبی هم فیلم تاریخی «یتیم خانه ایران» را آماده دارد.

نرگس آبیار پس از موفقیت فیلم «شیار 143» این بار فیلم «نفس» را ساخته است.

وحید موساییان هم از کارگردان‌هایی است که بعد از «فرزند چهارم» با «قشنگ وفرنگ» که بخش‌هایی از آن را در فرانسه مقابل دوربین برده متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

«وارونگی»فیلم بهنام بهزادی است که با بازی علی مصفا، سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی آماده می‌شود.

بیژن میرباقری پس از سال‌ها فیلم «ربوده شده» را با بازی نیکی کریمی در حال آماده شدن دارد.

مسعود ده‌نمکی فیلم «رسوایی2» را ساخته که البته حضورش در جشنواره فیلم فجر مشخص نیست.

فرهاد مهرانفر هم پس از سال‌ها دوری از سینما با «چشمه» بازگشته و این فیلم را جلوی دوربین برده است.

هاتف علیمردانی که هنوز فیلم قبلی‌اش «کوچه بی‌نام» اکران نشده است‌ و قرار است بزودی به نمایش درآید، «هفت ماهگی» را در حال آماده کردن دارد.

بهرام کاظمی از کارگردانان دیگری است که پس از سال‌ها دوری از سینما با «مشکل گیتی» به سینما بازگشته که در این فیلم حمید فرخ‌نژاد و رویا نونهالی نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

از کارگردان‌های جوان هم می‌توان به رضا درمیشیان و فیلم «لانتوری» اشاره کرد که پس از «عصبانی نیستم» آن را ساخته است.

مرجان اشرفی زاده هم فیلمبرداری اولین ساخته سینمایی‌اش به نام«آبجی» به پایان رسیده است و آن را برای جشنواره‌ی فجر پیش رو آماده می‌کند.

احسان عبدی‌پور که با ساخته اولش «تنهای تنهای تنها» توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است، «آه ای عبدالحلیم» را به عنوان سومین فیلمش با بازی مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی در حال فیلمبرداری دارد.

مجید برزگر فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» را آماده نمایش دارد و هومن سیدی نیز «خشم و هیاهو» را که گفته می‌شود درباره‌ی شهلا همسر ناصر محمدخانی است، در حال مراحل فنی دارد.

محمدحسین مهدویان که مستند آخرین «شب‌های زمستان» او مورد توجه قرار گیرد «ایستاده در غبار» را در حال ساخت دارد.

افشین هاشمی هم «گذر موقت» را مقابل دوربین دارد و پیش بینی می‌شود که در جشنواره‌ی فجر پیش رو به نمایش درآید.

از دیگر کارگردانان جوان می‌توان به سهیل بیرقی با فیلم «من» و پدرام علیزاده با «خشکسالی و دروغ» اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =

دکمه بازگشت به بالا