خراسان

چگونگی ادامه فعالیت مدارس خراسان رضوی اعلام شد/ بازگشایی مدارس با نظارت های سختگیرانه بهداشتی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی چگونگی ادامه فعالیت مدارس استان از سوم اسفندماه ١۴٠٠ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان رضوی، سید امیر شوشتری سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله باکرونا از روز سه شنبه ۳ اسفند ١۴٠٠ پایه های نهم و دوازدهم در مدارس شهری و همچنین تمامی پایه های تحصیلی مدارس روستایی و عشایری در تمامی رنگ بندی های اعلام شده به لحاظ شیوع ویروس کرونا با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی مجاز به برگزاری حضوری کلاس های درسی خواهند بود.

وی افزود: علاوه بر این ۲ پایه تحصیلی مذکور، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، از هفته گذشته کارگاه های دروس عملی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

شوشتری خاطرنشان کرد: شرایط بازگشایی و الزاماتی که بر اساس دستورالعمل های ابلاغی باید در مدارس رعایت شود به مدیران مراکز آموزشی ابلاغ خواهد شد و نظارت های سخت گیرانه ای در خصوص رعایت این پروتکل ها صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه گفت: تمامی امکانات و ظرفیت های آموزش و پرورش استان در راستای حفظ سلامت دانش آموزان بسیج شده اند. نباید فراموش کنیم که تعطیلی مدارس به شکل کلی آسیب های اجتماعی، فرهنگی و تحصیلی بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت و باید با زمینه سازی مناسب به دنبال این باشیم که ضمن حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران ، زمینه دستیابی به اهداف آموزشی و پرورشی را نیز فراهم کنیم.

لازم به ذکر است که فعالیت های آموزشی مدارس شهری در سایر پایه ها و مقاطع به جز پایه نهم و دوازدهم و دروس کارگاهی و عملی بر مبنای روال سابق و غیرحضوری دنبال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نه =

دکمه بازگشت به بالا