مشهد

کارگروه ویژه بررسی تصادفات در دادسرای انقلاب مشهد تشکیل شد

کاهش تصادفات

معاون دادستان عمومی وانقلاب مشهد گفت: کارگروه ویژه بررسی تصادفات در دادسرای انقلاب مشهد با هدف بررسی ریشه‌ای علل تصادفات تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید هادی شریعت‌یار ظهر امروز در جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: موضوع تصادفات از حوزه‌هایی است که همیشه در آن شاهد اتفاقات ناگوار هستیم و مشکلات ما در این حوزه حاد و جدی است و باید این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در حوادثی نظیر پلاسکو یا حوادثی که در کار به وجود می‌آید، سلسله اسباب مقصر شناسایی می‌کنیم یعنی اسبابی را که در تصادف دخیل بوده که سبب فوت شده است را پیدا کنیم.

شریعت‌یار خاطرنشان کرد: نظر من این است که به کمک بیمه‌ها در حوزه تصادفات کار ما راحت شده چرا که فقط وسیله نقلیه را مقصر می‌دانیم و به دنبال سلسله اسباب نمی‌گردیم اما ما این کار را آغاز کردیم و دادسرای مشهد با هم‌فکری دوستان فعالیت خود را برای پیدا کردن سلسله اسباب برای کنترل تصادفات آغاز کرده‌ است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: اکنون در تصادفات فقط ۲ وسیله نقلیه را مقصر نباید بدانیم و باید به سراغ تمامی اسبابی که در تصادفات دخیل هستند برویم. مثلاً در جایی شهرداری، راهداری، اورژانس و کسانی در حوزه گواهینامه دخیل هستند مقصر هستند در این موضوع به دنبال مجازات نیستیم بلکه به سراغ تعامل می‌رویم و آخرین راه را مجازات می‌دانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا