مشهد

کرونا امیکرون نوروز هم میهمان مشهد است

مسئولان بهداشتی کشور و مشهد هم می‌گویند که نوروز ۱۴۰۱ قطعا همه کشور قرمز خواهد بود و اگر وضعیت به همین سبک و سیاق دنبال شود، طغیان امیکرون حداقل تا نیمه‌های فروردین و حتی بیشتر ادامه خواهد داشت.

 شهرآرانیوز؛ در حالی که در ابتدای شیوع امیکرون گفته می‌شد که این سویه جدید کرونا بر خلاف دلتا و بقیه سویه ها، به خاطر شدت بیماری زایی کمتر و واکسیناسیون گسترده زودتر فروکش می‌کند، آمار و ارقام مبتلا‌ها و بستری و مرگ و میر‌ها و البته ساده انگاری و کاهلی مردم در رعایت شیوه نامه‌ها نشان می‌دهد که موج ششم قرار نیست به این زودی‌ها تمام شود.

مسئولان بهداشتی کشور و مشهد هم می‌گویند که نوروز ۱۴۰۱ قطعا همه کشور قرمز خواهد بود و اگر وضعیت به همین سبک و سیاق دنبال شود، طغیان امیکرون حداقل تا نیمه‌های فروردین و حتی بیشتر ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با شهرآرا با تأکید بر اینکه درباره وضعیت موج ششم کرونا و پایان این موج هنوز نمی‌توان نظر قطعی داد گفت: در ابتدای شیوع امیکرون برداشت‌ها این بود که طغیان این سویه جدید تا پایان اسفند تمام می‌شود، اما با وضعیت فعلی پیش بینی‌ها این است که موج ششم تا اواسط فروردین ادامه خواهد داشت. البته که این نظر و پیش بینی هم دقیق نیست و با توجه به رفتار ویروس و میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ممکن است تغییر کند.

هنوز به قله بستری‌ها نرسیده ایم

محمد پهلوان کاشی بیان کرد: در استان و مشهد هنوز به قله بستری‌ها نرسیده ایم و تا زمانی که این مرحله از شیوع ویروس را رد نکنیم، نمی‌توانیم پیش بینی درستی از آینده موج ششم کرونا داشته باشیم. اکنون و در صورتی که شرایط دست خوش تغییر نشود، احتمالا تا اوایل اسفندماه در استان به قله بستری خواهیم رسید.

اما در نظر داشته باشید که آمار‌های کرونایی زمانی به سمت کاهشی شدن پیش می‌رود که میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سمت مردم بیش از آن چیزی که امروز در جامعه می‌بینیم باشد.

مراجعات همچنان افزایشی است

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران شناسایی شده و بستری کرونایی در مشهد تصریح کرد: در روز دوشنبه ۳۴۳ بیمار کرونا مثبت در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد ۲۴۳ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند. با اضافه شدن این افراد تعداد بستری‌ها به ۱۱۳۶ نفر رسیده است و در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸۳۳ نفر هنوز بستری و درحال طی دوره درمان هستند.

پهلوان به این نکته هم اشاره کرد که روند مراجعه و بستری کرونا مثبت‌ها در مشهد و استان کماکان افزایشی است.

۷۰ درصد تست‌ها مثبت است

به گزارش وبدا محمدحسن درخشان، مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با اشاره به گردش سریع امیکرون در جامعه گفت: تست‌های پی سی آر مثبت به بالای ۷۰‌درصد رسیده است و امیکرون با سرعت زیاد در جامعه در حال گردش است و متأسفانه این سویه جدید کرونا، یعنی سویه امیکرون، در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای هستند به شکل شدید خودش را نشان می‌دهد.

رعایت ۷۷ درصدی بهداشت فردی

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با تأکید بر افزایش نسبی رعایت بهداشت فردی توسط مردم بیان کرد: نتیجه بازدید‌های انجام شده در روز‌هایی که موج ششم کرونا کشور را فراگرفته است نشان می‌دهد که ۷۷.۵ درصد از مردم بهداشت فردی را رعایت می‌کنند.

علی اصغر حسنی ادامه داد: اکنون بازدید‌های کارشناسان و ناظران برای برخورد با تخلفات بهداشتی افزایش داشته است و تا امروز ۱۹۸۱ بازدید انجام و ۶۲۷۳ اخطار صادر و ۴۵۴۰ مورد هم معرفی به مرجع قضایی انجام شده است. ۱۴۷ محل هم به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا