خراسان

گندم خراسان رضوی با قیمت پایه ۷۱۰۰ ریال در بورس عرضه شد

گندم

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ گفت: گندم خراسان رضوی با قیمت پایه ۷۱۰۰ ریال در بورس عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حمید رضا نوری عصر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه امسال بالغ بر ۶۰۷  هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی شده است اظهار داشت: به دنبال این خودکفائی و با توجه به صدور مجوز عرضه گندم در بورس و صادرات آن تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار تن از دسترنج گندمکاران خراسان رضوی در بورس کالای ایران عرضه شده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت در صادرات، بهره گیری از توان تولیدی داخل و صادرات فرآورده‌های گندم از جمله آرد و دیگر محصولات آن است افزود: تاکنون افزون بر ۱۰۰ هزار تن از مجموع گندم‌های عرضه شده در بورس توسط کارخانجات بخش خصوصی خریداری شده است.

نوری با اشاره به موقعیت استان خراسان رضوی و همجواری با کشورهای ترکمنستان و افغانستان ابراز امیدواری کرد با ادامه و افزایش روند صادرات گندم و فرآورده‌های آرد از استان شاهد تحولی مطلوب در صنعت آرد و نان استان باشیم.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ برخورداری استان خراسان رضوی از ۲۸ کارخانه آرد با تکنولوژی نوین آردسازی و توان تولید مطمئن را از مهمترین ذخائر اقتصادی استان برشمرد و افزود: صاحبان این صنایع می‌توانند از این موقعیت به خوبی بهره برده و صنعت و توان تولیدی خویش را به رخ منطقه بکشند.

نوری افزود: در حال حاضر گندم استان خراسان رضوی با قیمت پایه ۷۱۰۰ ریال در بورس عرضه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا