خراسان

گوشت گوسفند در خراسان رضوی ۲۲ درصد گران شده است

گوشت قرمز

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: گوشت گوسفند در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته به‌طور متوسط ۲۲ درصد در خراسان رضوی گران‌تر شده است.

علی باخرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای ورود ۷ میلیون نفر زائر به مشهد باید در نظر داشت که مصرف تمام اقلام تا ۱۰ درصد بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۸۰۰ تن پرتقال موجودی داریم، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲۰۰ تن سیب در بازار موجود بوده که کیفیت هر ۲ این اقلام نسبت به نمونه‌های سال گذشته بالاتر است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی میزان مصرف مرغ تا ۱۵ فرورودین ماه را ۳۶۰ تن دانست و افزود: باید ۱۰ درصد از این میزان از مرغ منجمد تأمین شود و با توجه به اینکه تا کنون ۷ تن مرغ منجمد توزیع شده باید میزان توزیع آن تا ۱۵ فروردین به حدود ۴۰ تن برسد.

باخرد تأکید کرد: همچنین روزانه ۱۱۰ تن گوشت گرم در مشهد مصرف می‌شود که ۱۰ درصد از این میزان  با استفاده از محصولات تنظیم بازار برای کنترل کردن قیمت‌ها تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر اقلام مورد نیاز در طول امسال افزایش قیمت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: برخی از اقلام مانند تخم مرغ ۴۶ درصد گران‌تر از سال گذشته به مردم عرضه می‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: همچنین قیمت مرغ ۱۸ درصد، گوشت گوسفند به طور متوسط ۲۲ درصد و در  ران ۲۷ درصد، شکر ۱۱ درصد، برنج ایرانی ۳۰ درصد و برنج پاکستانی ۷ درصد  نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 3 =

دکمه بازگشت به بالا