جهان

گوگل: در حال حاضر بیشتر وب سایت‌ها از HTTPS استفاده می‌کنند

Chrome-secures-the-web-one-site-at-a-time-696x398

گوگل از وب سایت‌ها خواسته به HTTPS منتقل شوند. این شرکت با مشخص کردن سایت‌هایی که از HTTPS در مرورگر کروم خود استفاده نمی‌کنند، به دنبال ایجاد محیط وبی بسیار امن و راحت است.

به گزارش پایگاه خبری هم رسان و به نقل از گیکی گجتز، این غول جست و جو در حال حاضر اطلاعاتی درباره تعداد سایت‌هایی که از HTTPS استفاده می‌کنند ارائه کرده و به نظر می‌رسد تلاش‌های این شرکت برای ایجاد یک وب امن کم کم به ثمر رسیده است.
حدود یک سال پیش اعلام شد این غول جست و جو تمامی وب سایت‌هایی که با HTTPS رمزگزاری نشده‌اند را به عنوان وب سایت‌های نا امن در کروم مشخص خواهد کرد. هدف از این طرح اطلاع رسانی به افراد درباره ناامن بودن وب سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنند و ایجاد انگیزه برای مدیران وب سایت برای بهبود امنیت سایت‌هایشان بود. این کار زمان بر بود. حالا در حال حاضر این کمپانی طرح خود را تنها با علامت گذاری و بدون رمزگذاری که پسوردها و کارت‌های اعتباری را جمع آوری می‌کند، شروع کرده است.

گوگل: در حال حاضر بیشتر وب سایت‌ها از HTTPS استفاده می‌کنندگوگل اعلام کرده ۶۴ درصد از ترافیک کروم بر روی اندروید در حال حاضر ایمن است که در مقایسه با مقدار ۴۲ درصدی سال گذشته افزایش خوبی داشته است. این شرکت همچنین اعلام کرده ۷۵ درصد از ترافیک کروم بر روی سیستم عامل کروم و مک مراقبت شده که این مقدار هم در مقایسه با مقدار ۶۰ درصدی در مک و مقدار ۶۷ درصدی در سیستم عامل کروم در ۱۲ ماه گذشته افزایش داشته است.
از هر ۱۰۰ وب سایت برتر در وب حدود ۷۱ مورد در حال حاضر از HTTPS استفاده می‌کنند که این مقدار بیش از ۳۷ درصد سال گذشته است. برای مشاهده گزارش کامل گوگل می‌توانید بهوبسایت رسمی گوگل مراجعه نمایید.

منبع : هم رسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا