مشهد

۱۰ کلانتری در حاشیه شهر مشهد ایجاد می‌شود

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: سامان‌دهی معتادان متجاهر کار جهادی و انقلابی می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سردار محمد‌کاظم تقوی در نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با بیان اینکه نیروی انتظامی به سهم خود مدیریت شهری مشهد را در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها یاری می‌کند، اظهار داشت: بی‌شک تحقق یافتن و اجرایی شدن این سیاست‌ها، می‌تواند سبب تسهیل امور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و ایجاد شرایطی در شان مشهدالرضا(ع) شود.

وی با بیان اینکه تنوع فرهنگی و تضاد فرهنگ‌ها در مشهد سبب شده در برخی ماموریت‌ها توفیقاتی حاصل شود و در برخی عرصه‌ها به موفقیت دست پیدا نکنیم، گفت: حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اصلی مشهد است و در این موضوع علاوه بر اقداماتی که تاکنون انجام شده، باید به فکر توسعه و گسترش نیروی انتظامی در این مناطق بود که جز با مشارکت مدیریت شهری محقق نمی‌شود.

تقوی با اشاره به برنامه توسعه‌ای که با مشارکت نیروی انتظامی و استانداری پیگیری شده است، گفت: براساس این طرح، ۱۰ کلانتری در حاشیه شهر ایجاد می‌شود و امیدواریم به‌زودی ایجاد ۸ کلانتری دیگر هم در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جرایم سنگین استان در مشهد متمرکز شده است، گفت: برهمین اساس طرح ارتقاء فرماندهی انتظامی مشهد را دنبال کرده‌ایم و تا زمان تکمیل‌شدن بررسی و کارهای کارشناسی، با موافقت فرماندهی ناجا، بخشی از ماموریت‌‎ها در اختیار فرماندهی مشهد قرار گرفت تا موفقیت بیشتری کسب شود.

سردار تقوی تصریح کرد: مشهد از آسیب معتادان متجاهر رنج می‌برد؛ معتادان متجاهری که در هر نقطه از شهر، به‌ویژه حاشیه شهر حضور دارند و ساماندهی آنها کار جهادی و انقلابی می‌طلبد. امیدواریم با توجه به سردی هوا، تخصیص اعتباری از سوی مدیریت شهری مشهد داشته باشیم و بتوان قدمی در جهت سروسامان دادن به وضعیت معتادان متجاهر قدمی برداشت.

 وی با بیان اینکه هر ۵ ثانیه یک ماموریت پلیسی در مشهد داریم و هر ۳ ثانیه یکی از شهروندان مشهدی با پلیس تماس می‌گیرد و درخواست کمک دارد، گفت: در چنین ساختاری باید حجم جمعیتی زائر را هم پیش‌بینی کنیم و پاسخگوی نیازهای آنها هم باشیم که توان مضاعفی می‌طلبد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا