مشهد

۱۴۰۱؛ سال ایجاد پروژه‌ای با افق ۵۰ ساله در منطقه سه مشهد

شهردار مشهد گفت: مبنای ما حل کار‌ها به صورت زیربنایی، ریشه‌ای و عمیق با راه حل‌های منطقی و بلندمدت است، امیدواریم برای سال آینده، آغازگر پروژه‌ای باشیم که گره ترافیکی شمالی مشهد را به‌صورت اساسی و برای همیشه حل کند و افق آن برای ۵۰ سال آینده مشهدالرضا (ع) باشد.

 سید عبدالله ارجائی در مراسم افتتاح پل بولوار طبرسی به رسالت که با حضور برخی از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت نیمه شعبان، یکی از سیاست‌های اصلی این دوره مدیریت شهری را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و توضیح داد: وقتی مدیریت شهری پروژه نیمه‌تمام دارد یعنی مردم چشم‌انتظار بهره‌برداری هستند و از مدیریت شهری انتظار ایجادشده است و هرچه این مساله بیشتر زمان ببرد از حلاوت بهره‌برداری آن کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: اتمام پروژه‌ها ازاین‌جهت حائز اهمیت است که همکاران فنی و اجرایی درگیر پروسه اجرا هستند و اگر پروژه تغذیه مالی نشود کارگران دچار مشکل خواهند شد لذا اصلی‌ترین دغدغه ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است شورای اسلامی شهر مشهد نیز بر روی این موضوع تاکید داشته‌اند و به شورای معاونین شهرداری نیز ابلاغ شد تا تمام توان خود را معطوف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کنند.

شهردار مشهد اظهار کرد: امروز شهردار منطقه سه از پیشرفت ۵۵ درصدی در آذرماه امسال خبر دادند، اما در شهریور که مدیریت شهری جدید کار را تحویل گرفت درصد پیشرفت آن به‌مراتب کمتر از این رقم بود و خوشبختانه این پروژه به بهره‌برداری رسید لذا از تمامی پیمانکاران، معاونت فنی عمران، حوزه فنی و اجرایی منطقه و شهردار منطقه سه که بار‌ها از این پروژه بازدید کرده‌اند و پیشرفت فیزیکی آن را تحت کنترل داشتند تشکر می‌کنم.

ارجائی افزود: این هفتمین پروژه نیمه‌تمام عمرانی معاونت حمل‌ونقل و عمران است که در دوره جدید مدیریت شهری به بهره‌برداری می‌رسد؛ از شهریور امسال تا امروز، تقاطع غیرهمسطح مصلی، فاز ۲۵ هکتاری رود پارک، تقاطع غیر هم‌سطح خلیج‌فارس، زیرگذر آزادی به جانباز و پل رسالت ۸۵ افتتاح شده و امروز نیز پل طبرسی به رسالت به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: جلوخان پایانه مسافربری را در شهریور‌ماه با ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم و آقای منبتی و همکارانشان با کار جهادی این پروژه را آماده بهره‌برداری کردند که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد امسال با این حجم زائر دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدیم.

شهردار مشهد با اعلام اینکه پل شمال شرقی آزادگان نیز تا چند روز دیگر زیر بار خواهد رفت، گفت: از کسانی که در دوره پنجم این پروژه را آغاز کردند ممنونم و از کسانی که این پروژه‌ها را امتداد دادند و به پایان رساندند نیز سپاسگزارم، این اتفاق نشان‌دهنده پویایی و زنده‌بودن شهر است و نشان می‌دهد علی‌رغم مشکلاتی که وجود دارد کار اجرایی در حال انجام است.

ارجائی درباره پروژه‌های عمرانی منطقه سه، گفت: مبنای ما حل کار‌ها به‌صورت زیربنایی، ریشه‌ای و به‌صورت عمیق با راه‌حل‌های منطقی و بلندمدت است و امیدواریم در سال آینده، در این منطقه پروژه‌ای را آغاز کنیم که گره ترافیکی شمالی مشهد را به‌صورت اساسی برای همیشه حل کنیم و افق آن برای ۵۰ سال آینده مشهد باشد.

افتتاح پل اتصال بولوار رسالت به طبرسی با اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی

معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در پایان اعتبار این پروژه را ۱۴ میلیارد تومان با احتساب تعدیل‌ها و تاخیر‌ها اعلام کرد.
سید خلیل منبتی، در مراسم افتتاح پل بولوار طبرسی به رسالت که با حضور شهردار مشهد و برخی از اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح شد باعث اتصال به بولوار رسالت به طبرسی شده و چند مورد مشابه برای افزایش این ارتباط نیاز داریم تا بتوانیم جمعیت محلی را به مترو طبرسی برسانیم.

وی ادامه داد: در سال آینده در همین منطقه ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد و امیدواریم بتوانیم پروژه‌ها را با سرعت به اتمام برسانیم.

معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که لازم است انجام شود تعویض پل کشف‌رود و جمع آوری آب‌های سطحی در رسالت شمالی خواهد بود. پروژه‌های بعدی نیز پس از تعریف شدن اعلام خواهد شد.

منبتی درباره مشکلات این پروژه، عنوان کرد: برخی از مشکلات اجرایی این پروژه مثل انحراف مسیر فاضلاب، عملیات خاکی، معارضات مسیر و خانه‌هایی که باید جاه‌بجا می‌شدند باعث تاخیر در پروژه شد.

وی درباره اقدامات انجام شده نیز گفت: در پروژه اتصال خیابان رسالت شمالی ۹۱ به طبرسی شمالی ۳۰ بیش از هفت هزار و هشتصد متر مکعب عملیات خاکبرداری، ۱۱ هزار و پانصد متر مکعب عملیات خاکریزی، ۶۲۵ تن آسفالت، ۱۱۶ تن آرماتوربندی، سه هزار و ۸۰۰ مترمکعب قلوه‌ریزی و بیش از ۲ هزار و ۷۷۰ مترمربع قالب‌بندی اجرا شده است.

معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در پایان اعتبار این پروژه را ۱۴ میلیارد تومان با احتساب تعدیل‌ها و تاخیر‌ها اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + ده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا