موفقیت

۸کاربرد رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی که نمی دانستید!!

۳۷a976850602efd7285f1c42b6cca0b2

 دیوار مشکی رنگ یکی از ایده های جدید در دکوراسیون داخلی است که خانه شما را متفاوت و خاص می کند. در ادامه، ۸ روش را که می‌تواند دیوار مشکی رنگ را برای شما قابل استفاده کند، می‌خوانید.

 

۸ قابلیتی که درباره‌ دیوار با زمینه‌ مشکی نمی‌دانستید

در دکوراسیون داخلی یک دیوار را به رنگ مشکی درآوردن می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد، چرا که این رنگ به طرز حیرت‌ انگیزی قابلیت انعطاف‌ پذیری دارد. مشکی می‌تواند اجسام ناخواسته را پنهان کند یا ویژگی‌های خاصی را برجسته نماید. ذات ظریف این رنگ می‌تواند طبق نقشه‌ طراحی داخلی شما، یک فضای مینیمالیسم و یا قدیمی ایجاد کند.

 

۷۰f136d507dfd74b_3016-w400-h486-b0-p0--transitional-living-room

پنهان کردن تلویزیون با دیوار مشکی

اگر تلویزیون‌تان روی یک قفسه دیواری نصب نشده باشد و یا توسط تابلوهای نقاشی با یک دکور گالری مانند و هنری احاطه نشده باشد، یک دیوار خالی با یک تلویزیون تخت توی ذوق می‌زند و می‌تواند بر ظاهر دیوار و در حقیقت اتاق حاکم شود. اما اگر رنگ مشکی را برای دیوارتان انتخاب کنید، تلویزیون تخت سیاه‌ رنگ تقریبا ناپدید خواهد شد.

 

ea9132f7020421b8_2117-w402-h255-b0-p0--contemporary-family-room

توصیه‌ طراح

همانطور که در تصویر نشان داده شده است، دیوار مشکی و تلویزیون‌تان را با دکور تیره ست کنید. این کار کمک می‌کند تا توجه از دستگاه‌ رسانه‌ای دور شود.

 

۷-Villa-Nirvana

با دیوار مشکی به یک شومینه‌ دلنشین جلوه دهید

اگر در اتاق‌تان یک شومینه دارید، احتمال می‌رود که المان‌های وابسته به ساختمان مانند دودکش، طاقچه‌ی بالای شومینه یا فضای اطراف را نیز داشته باشید. اگر به دنبال این هستید تا گرمای خود آتش را نیز نمایان و پرجلوه بکنید و یک فضای دلنشین ایجاد کنید، دیوار پشت شومینه و خود طاقچه را مشکی کنید. در این تصویر مشاهده می‌کنید که چطور عمق رنگ مشکی اطراف شومینه به شعله‌های طلایی آتش اجازه می‌دهد تا در مرکز توجه قرار گیرند.

 

Фото-۲۹

توصیه‌ طراح

همانطور که در تصویر نشان داده شده است ،شومینه‌ و طاقچه‌ی مشکی رنگ‌اش را با لوازم جانبی با رنگ‌های متضاد تزئین کنید، مانند قاب‌عکس‌های متالیک و یا گلدان‌های گل.

 

 

۹-۱۷

با دیوار مشکی هنر خود را به نمایش بگذارید

یک دیوار سفید به سطحی برای به نمایش گذاشتن آثار هنری معروف است اما مشکی نیز به همان اندازه برای به نمایش گذاشتن یک شاهکار هنری، زیبا است. در اینجا می‌بینید که چطور یک دیوار تیره رنگ مانند یک قاب در اطراف اثر هنری قرار می‌گیرد.

 

black-white-bedroom-decorating-ideas-2

توصیه‌ طراح

همانطور که در این اتاق نشان داده شده است، اشیائی را برای نشان دادن روی دیوار مشکی انتخاب کنید که به تختی قاب عکس نیستند. این افکت جالبی است چرا که عمق یک زمینه‌ی تاریک، این اجازه رابه اشیا سه‌ بعدی می‌دهد که روی دیوار در حالت شناور به نظر برسند.

 

 

۷۶۷۱۹e40050e668a_1234-w618-h411-b0-p0--contemporaneo-camera-da-letto

با رنگ مشکی بیشترین بهره را از یک دیوار زاویه‌دار ببرید

اگر دیواری دارید که زاویه‌ای متفاوت نسبت به باقی دیوارهای اتاق دارد، با رنگ مشکی به آن جلوه بدهید. شدت رنگ به زاویه‌ی دیوار جلوه می‌دهد به خصوص اگر در مقابل یک سقف مشکی قرار داشته باشد. دکور نهائی می‌تواند مانند یک مجسمه‌ با اشکال هندسی باشد که دید بیننده را به سمت نوک زاویه هدایت می‌کند.

 

marble-top-coffee-table-Living-Room-Midcentury-with-antique-Art-black-and

توصیه‌ طراح

از موقعیت شکل هندسی دیوار مشکی‌تان استفاده کنید و روی سقف یک منبع نوری ثابت نصب کنید که برخلاف زمینه‌ی تاریک، بتابد. در اینجا یک لوستر کروی زیبا و  دیوار زاویه‌‌دار مشکی در کنار یکدیگر باعث شدند تا توجه به ارتفاع اتاق جلب شود.  

 

 

Dark-accent-brick-wall-fashions-a-dramatic-focal-point-inside-the-contemporary-dining-space

با رنگ مشکی به دیوار با نمای آجری زیبایی ببخشید

دیوار‌های آجری در هر خانه‌ای یک ویژگی جذاب محسوب می‌شوند. اما اگر دیوار آجری‌تان از لحاظ زیبایی ظاهری وضعیت مناسبی ندارد یا به دنبال ایجاد تغییر هستید، ممکن است بخواهید آن را با لایه‌ای از رنگ مشکی بپوشانید. یک انتخاب خنثی اما غیرمنتظره در حالی که به پیچیدگی اتاق می‌افزاید، اجازه می‌دهد تا بافت آجری دیوار نیز نمایان باشد.

 

black-kitchen-ideas-freshome22-520x360

توصیه‌ی طراح

یک دیوار آجری معمولا به رنگ خنثی یا پوست‌ تخم‌مرغی رنگ می‌شود اما اگر شما سطوح بزرگ براق دیگری نیز مانند کانتر‌ها، کابینت‌های شیشه‌ای و دستگاه‌های سخت‌افزاری دارید، دیوار آجری‌تان را مشکی کنید. در این آشپزخانه، کابینت جزیره‌ای و یخچال استیل ضد زنگ، به خوبی با آجرهای براق مشکی ترکیب شده‌اند. 

 

 

chambre-enfant-tableau-noir-deco-580x382

به فرزندان‌تان یک دیوار مانند تخته‌ سیاه هدیه کنید

این سطح چند منظوره نه‌ تنها برای کودکان جذاب و فرح‌ بخش است بلکه به والدین هم گزینه‌های زیادی می‌دهد تا دیوار را با گچ‌های رنگی، دستان پرجنب و جوش و آثار هنری فرزندانشان، تزئین کنند.  محبوبیت این رنگ دیوار در بین بچه‌ها این موضوع را نشان می‌دهد که مشکی لزوما تیره و دلگیر نیست و در عوض می‌تواند تبدیل به یک پالت خنثی برای انواع رنگ‌ها و وسایل تزئینی و دکوراتیو، شود.

 

ob_74f430_cuisine-decoration-peinture-tableau-no

توصیه‌ طراح

دیوارهای تخته‌ای تنها برای اتاق کودکان نیستند. به دنبال مکان‌های مناسب دیگر مانند این اتاق ناهارخوری بگردید، جایی که تمام خانواده می‌تواند از مزایای یک دیوار تخته‌ای استفاده کند. علاوه بر کاربردی بودن، دیوار به طرز شیک‌ای این فضای کوچک را جدا کرده و به نظر می‌رسد که از سقف شناور شده است.

 

 

tapete-schwarz-wohnzimmer-weisse-bilderrahmen-holzbodenbelag-gruener-sessel

با رنگ مشکی به روشنایی‌ها قوت ببخشید

مشکی همچنین یک پس‌ زمینه‌ خنثی فوق‌العاده است تا رنگ‌های سرزنده‌ شما را به زیبایی به نمایش بگذارد. رنگ‌های زنده همیشه به راحتی هماهنگ نمی‌شوند و اگر به خوبی ترکیب نشده باشند، جلوه‌ تازه به دوران رسیده و پر زرق و برق به اتاق تان می‌دهند. در این‌جا یک دیوار ساده‌ مشکی به همراه حوله‌های به رنگ روشن، به آسانی سبک این دستشوئی را بالابرده درحالی که زیبایی‌اش را نیز حفظ کرده است.

 

a7e1db4a0436123d_9281-w400-h560-b0-p0--eclettico-bagno-di-servizio

توصیه‌ طراح

سبک سرزنده را در قسمت‌های دیگر اتاق نیز با استفاده از لوازم جانبی که هماهنگ هستند اما بافت متفاوتی دارند، نشان دهید.

 

 

i_6aa97c36d43

با رنگ مشکی از طرح های مختلف حیوانات استفاده کنید

الگوهای چاپ حیوانات راحت‌ترین راه برای با سلیقه هماهنگ شدن نیستند، به ویژه طرح‌های پلنگ و گورخر که اگر به طور صحیح در اتاق طراحی نشده باشند می‌توانند جلوه‌ای پر زرق و برق، ناموزون و تا حدی قدیمی به اتاق بدهند. این‌جاست که رنگ مشکی زیبا به کمک‌تان می آید. همانطور که در این اتاق ناهارخوری نشان داده شده است (بله، در این عکس تمامی دیوارها مشکی هستند)، اجازه داده شده است تا صندلی‌های گورخری نقطه‌ی عطف و برجسته‌ی اتاق باشند. هیچ زمانی یک دیوار سفید همچین تأثیری را نمی‌گذارد.

 

b121a8c8048edc25_0998-w500-h666-b0-p0--contemporain-salle-de-sejour

توصیه‌ طراح

اشیای دیگری را در اتاق انتخاب کنید تا همان تأثیر الگوهای چاپ حیوانات را داشته باشند. در اینجا، کمان‌های شش ضلعی، طرح گورخری قالیچه را منعکس می‌کنند.

منبع: سیمرغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا