خراسان

صادرات ۱۰ میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی

مشهد| صادرات 10 میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علی رضا رشیدیان شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مشهد مقدس برگزار شد اظهار داشت: سقف مجوز بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیارد ریال است که این مبلغ جواب گوی سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی نیست.

وی افزود: خراسان رضوی سال گذشته با رشد اقتصادی مواجه بود به طوری که بیشتر شاخص‌های تولیدی استان از جمله تولید خودرو، فولاد خام و مقاطع فولادی، کاغذ و روغن رشد کرد و همچنین ۱۰ کشور به کشور های هدف صادراتی استان افزوده شد.

رشیدیان گفت: این استان همچنین سال گذشته در سرمایه‌گذاری صنعتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی با ۸۵ میلیون دلار رتبه نخست کشور را به دست آورد و به ۱۵ درصد رشد صادرات دست یافت.

وی افزود: با همت دولت و بخش خصوصی در جذب سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی طرح‌های تولیدی، اشتغال حمایتی و افزایش ارزش افزوده، برای ۱۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر فرصت شغلی در استان فراهم شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: درآمدهای خراسان رضوی طی سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن هفت درصد رشد داشت اما از درآمد مصوب سازمان برنامه و بودجه برای این استان ۱۵ درصد کمتر بود که بخش اعظم این کاستی به حساب مالیات واحدهای تولیدی بزرگ استان برمی‌گردد که در خارج از استان پرداخت می‌شود.

رشیدیان با اشاره به ۱۰ میلیون دلار صادرات شرکت‌های دانش بنیان این استان در سال گذشته و ۴۴۰ متقاضی راه‌اندازی شرکت دانش بنیان جدید گفت: پارک علم و فناوری سجاد ۲ در مشهد با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود که دومین مرکز بعد از تهران خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دو =

دکمه بازگشت به بالا