خراسان

معضلات توسعه تجارت زعفران خراسان رضوی برطرف می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: درصدد هستیم معضلات و مشکلات حوزه ساماندهی و توسعه تجارت زعفران خراسان رضوی را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در نشست مشترک با اعضای شورای ملی زعفران که در محل دفتر استاندار برگزار شد، زعفران را یک محصولات استراتژیک در کشور و استان دانست و اظهار داشت: پرداختن به محصول زعفران از نظر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات برای مدیریت استان در اولویت قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت این محصول و همخوانی آن با اقلیم استان می‌طلبد که دستگاه‌های متولی در حوزه‌های توسعه صادرات، تامین زیرساخت‌های لازم و معرفی محصول به کشورهای مختلف حداکثر تلاش خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: مشکلات بر سر راه ساماندهی توسعه و تجارت محصول زعفران باید به صورت مشخص احصاء و با رایزنی با دستگاه‌های متولی آنها را برطرف کنیم.

احداث ایستگاه دیجیتال در ۱۳۰ روستای خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: خوشبختانه براساس تلاش‌هایی که در گذشته انجام گرفته، خراسان رضوی از نظر وضعیت پوشش دیجیتال در وضعیت خوبی قرار دارد، اما به دلیل وسعت و پراکندگی استان، تعداد زیاد روستاها و صعب العبور بودن آنها، بخشی از این مناطق از پوشش مناسبی برخوردار نیستند.

وی از بهره‌مندی همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان از پوشش دیجیتال در یک سال آینده خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد، با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود استان اعم از سازمان صدا و سیما، معاونت امور عمرانی استانداری و فرمانداری‌ها، یک برنامه زمان بندی مشخص تدوین شود تا در قالب یک برنامه یک ساله تقریباً در ۱۳۰ روستا ایستگاه دیجیتال احداث شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا