خراسان

افزایش ۳۲ میلیارد ریالی پرداخت مستمری بیکاری در سال ۹۴ در خراسان رضوی

محمد قوامی

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: میزان پرداخت مستمری بیکاری در استان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدود ۳۲ میلیارد ریال افزایش داشته است.

محمد قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به افزایش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی، اظهار داشت: این تعداد در حدود 14 هزار نفر است که اکثر آنها مربوط به شهر مشهد است.

وی با بیان اینکه متولی تشخیص نیاز به برقراری بیمه بیکاری اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی است، خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی پرونده تشکیل شده این افراد را دریافت کرده و برای آن‌ها مقرری را طبق آیین نامه‌ها و قوانین منتشر می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اقشار بیمه شده به واسطه یارانه دولتی، بیان کرد: تعداد افرادی که از قبل خدمات این بخش را دریافت کرده‌اند مشخص بوده و می‌توانند بیمه خود را ادامه دهند.

قوامی تصریح کرد: با این حال هیچ برنامه توسعه‌ای در این بخش به استان ابلاغ نشده زیرا برای اینگونه موارد باید حتما از سازمان تأمین اجتماعی مرکزی دستورات صادر شود.

وی افزود: بیش از 115 هزار نفر در خراسان رضوی از خدمات بیمه‌ای مربوط به کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند که این تعداد با احتساب خانواده‌های آنها است و تعداد بیمه شدگان اصلی این بخش حدود 46 هزار نفر هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی با یادآوری اینکه بیشترین تعداد استفاده کنندگان از بیمه بیکاری در خراسان‌رضوی در شهر مشهد ساکن هستند، خاطرنشان کرد: حدود 10 هزار نفر در شهر مشهد از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =

دکمه بازگشت به بالا